Leuke Game PC ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampzooi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hi all,

Wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen, en heb wat rond lopen neuzen en ben tot het onderstaande gekomen. Heb 'm samen gesteld op Alternate.nl, maar heb zelf te weinig kennis om te weten of ik zo een beetje alles opelkaar goed heb afgestemd.
Ben op zoek naar een beetje goede game-pc.
Eventueel in de toekomst 2e grafische kaart erin.

Process.: Intel Core 2 Quad Q6600 € 239
Mobo: Socket 775 - MSI P6N SLI Platinum € 129
Geheug.: GeiL 4 GB DDR2-800 (2x2048MB) € 149
Videokrt.: Asus EN8800GTX/HTDP (768 MB, 384 bit) € 499
Harddisk: 3.5" SATA Hitachi Dekstar 7K1000 (750GB, 8,5/32/7200) € 169
DVD-reWriter Serial-ATA LG GSA H66N € 29
Behuiz.: Antec Nine Hundred € 99
Voeding: Procase PW1075A-812 (750 Watt, 7x, 4x) € 99
O.S. : Vista home Premium 64 bit €109
Totaal € 1521

Wil met mijn budget niet hoger dan € 1600 uitkomen.

Mischien heeft iemand nog suggesties of opmerkingen....

groeten,

Rampzooi

Da's een beetje een open deur intrappen want als jij bij Alternate in de pc configurator dingen bij elkaar klikt die niet sporen, dan "hoor" je dat vanzelf van de configurator.

Ziet er verder wel aardig uit.

't is een goede game pc. Quad core, 4 gb geheugen en top videokaart, snelle hd etc...
Maar misschien moet je eens kijken naar de prestaties van de 8800GT t.o.v. de GTX (zie bovenste 2 resultaten in afbeelding), want dat scheelt echt niet veel, en je houdt zo'n €200 over! :cool:

Laatst bewerkt:
Goeie tip Jelly.
Mischien gelijk 2 stuks plaatsen of loop ik dan te hard van stapel ?

1 stuk lijkt mij voldoende, hij is immers bijna net zo goed als de GTX.

Ik weet niet precies wat de werkelijke snelheidswinst is met 2 kaarten (misschien iets van 60% of zo), maar het lijkt mij niet nodig.
Als je echt geld over hebt en je wil er 2, dan houd ik je natuurlijk niet tegen ;)

Van dat geld kan je misschien wel een leuke accesoire (monitor o.i.d.) kopen :)

PS: de GT is niet overal even goed verkrijgbaar, dus dat gaat je wachttijd wel verlengen. Zie ook dit topic.
PPS: ik heb hier een test gevonden van de 8800 GT in SLI... misschien interessant om te lezen: http://www.guru3d.com/article/Videocards/468/

Laatst bewerkt:
hoe ga ik dat tijdens het gamen merken? Loopt alles soepeler of is mijn beeld stabieler ?

Dit heb ik op internet een keer zo uitgelegd gezien:

Als je met 2 man een licht blok draagt, zal dit evengoed gaan als dat 1 man dat licht blok draagt. (of in praktijk misschien minder snel, maar dat licht aan het samenwerkingsvermogen van de man :p). Dit kost immers niet veel kracht.
Maar, als je met 2 man een heel erg zwaar blok draagt, gaat dit wel beter dan die ene man.
Dus werkt SLI ook pas merkbaar wanneer hij het zwaarder heeft (bij hogere resoluties dus).

Ik vond het zelf in ieder geval een aannemelijke uitleg. ;)

Hoe je dit gaat merken weet ik niet, ik heb daar helaas geen ervaring mee. Ik vermoed dat het beeld minder korrelig zal zijn, misschien dat het iets sneller/soepeler loopt en dat er geen grafische fouten zijn o.i.d. Let wel: vermoed :)

Juist ja. Kan of mag ik zeggen dat 8800 GT in SLI dus niet 8800 GTX gaat overtreffen?

Ik zou zeggen: in normale situaties niet, in extreme wel.

Kijk bijvoorbeeld eens naar het onderste diagram op deze pagina. De gele SLI (dus 2x 8800GT) lijn loopt boven de normale grijze lijn van de 8800GT, vooral bij hogere resoluties. En, aangezien de GTX maar een klein beetje boven de 8800GT zit, zou denk ik de 8800GT in SLI boven de GTX liggen bij zwaardere toestanden.

PS: Ik moet mij voorbereiden op de reis naar Parijs morgen, dus ik kijk weer op het forum over een dag of 2 :)
Succes!

Ok, duidelijk.
Dus verder ziet het er wel 'goed' uit allemaal, of zijn er nog andere punten in het systeem waar ik nog naar zou moeten/kunnen kijken ?

zijn er nog andere punten in het systeem waar ik nog naar zou moeten/kunnen kijken ?

De rest van het systeem zit goed :)

Als er bijvoorbeeld onderdelen niet op elkaar zouden passen zou de site van Alternate een foutmelding geven, om je te waarschuwen. Als dit niet het geval is, dan is het oké! :thumb:

Wanneer je gaat bestellen bij Alternate, dan kan je dat doen via de reclame bar op deze pagina: http://www.helpmij.nl/hardware.php Daarmee draag je bij aan Helpmij.nl ;)

Bedankt Jelly,:thumb:
Kies voorlopig dan toch voor 1x 8800 GT. En kan evt later nog één er naast plaatsen als dat nodig lijkt. :D

Hartelijke Groet,

Rampzooi.

Kan het zijn dat Alternate de 8800 GT niet meer levert???

Staat nl. niet meer op de site....

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Jelly,:thumb:
Kies voorlopig dan toch voor 1x 8800 GT. En kan evt later nog één er naast plaatsen als dat nodig lijkt. :D

Inderdaad :)

Kan het zijn dat Alternate de 8800 GT niet meer levert???

Staat nl. niet meer op de site....

Ik zie hem inderdaad ook niet meer staan wanneer ik een pc samenstel. Je kunt de 8800gt kaarten nog wel bekijken als je daarop zoekt op de website, maar daarbij staat overal het teken van:

Levertermijn onbekend. Kijk regelmatig of het artikel leverbaar is.

Ze zijn dus blijkbaar gestopt met deze kaarten in te bouwen voor de klant... je kunt ervoor kiezen om hem ergens anders te kopen (zie daarvoor ook dit topic) en zelf in te zetten, of je kunt ervoor kiezen om te wachten op Alternate. Maar, dit duurt denk ik niet kort...

Als je toch al van plan was +- 400 € uit te geven voor een vga kaart, zou ik meteen 2 x 8800 GT halen. Ben je klaar :D

Verder over je harde schijf, Je haalt er nu 1 van 750 GB, voor 170€
Maar haal je 2 schijven van 500 GB haalt, ben je bijna hetzelfde bedrag kwijt! + Je kunt je schijven in stripe zetten, en dat is altijd leuk! (500 GB schijf 80 - 90 €)!

D2Freak,

ja, maar of ik ben niet helemaal overtuid dat ik de grafische power echt nodig ga hebben voor de games die ik nu vollop speel (Oblivion en Total War - medieval II) en dan is een besparing van een € 200 wel leuk. Of schat ik dat verkeerd in ?

en in 'Stripe' zetten heeft als voordeel ?

Correct, alleen, als je ze nu allebei koopt, maak je nog steeds 100 € winst in vergelijking met je oude kaart ;) + je bent meteen voorbereid op de volgende lading games!

Neemt niet weg dat je het ook eerst met 1 kaart kunt doen. Je kunt later altijd een 2de toevoegen.

Stripe heeft als voordeel dat hij 2 schijven samentrekt tot 1 schijf. Resultaat: snellere schijven. Nadeel hiervan is dat als 1 schijf defect raakt, je je data kwijt bent. Zelf gebruik ik 2 raptortjes van 36 GB in stripe voor mijn OS. Werkt een stukje sneller.

Sorry, maar ik ben onbekend met zgn. 'stripe'. Is dit een 'setting' die automatisch staat, op het moment dat 2 HD's worden ingebouwed, of zijn er nog software-/hardware matige instellingen nodig.:confused:

Kan ik 'stripe' zien als twee HD's die parallel gelijktijdig aan het werk zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan