*LEZEN* RPC-meldingen en reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door itsme
en zal dan nu maar weer zonealarm downloaden. heb er een hekel aan.
Had eerst pc cillin virus scanner, had ook een firewall, dat vond ik prettig werken.

Als je een hekel hebt aan ZoneAlarm, kun je natuurlijk ook een andere firewall proberen. Er zijn verschillende die gratis zijn en ook prima werken. Kerio Personal Firewall en Sygate Personal Firewall schijnen bijvoorbeeld uitstekend te werken.

Geplaatst door Steve

Laat het blozen beginnen, Muurhond :cool:

Neuh, valt nog nix te blozen. Is gewoon een teken van een tevreden member. Met dit warme weer komt et er alleen wat sneller uit denk ik. :)

denk je? haha
Misschien heb je gelijk,maar na uren van zelf proberen dit op te lossen ben ik inderdaad enorm blij en opgelucht ;) dus een kus kan er wel van af :D

Buffy. Ik moet zeggen dat zonealarm stukken beter is dan vroeger. misschien ligt dit aan mijn instellingen maar nu gaat alles automatisch, niet meer iedere keer die vragen.
Blij dat ik het aan heb staan. :)

Laatst bewerkt:
hoi allemaal,

ben bezig met het verwijderen van msblast
maar kan hem niet vinden in pocessen, ook niet met zoeken incl verborgen mappen.

wat moet ik nu doen????

heb wel mcafee update gedaan net.

De rest van het stappenplan volgen en die stap dus overslaan.

Hoi,

Als je het niet hebt wat ik denk dat bij mij het geval is is het genoeg als je windows update doet en er zijn geen critical updates??? en natuurlijk virusscan updaten???

piet

Ik wil geen paniek gaan zaaien, maar ik krijg net verontrustende verhalen te horen vanuit Canada dat het virus zich diep in de pc nestelt (BIOS) en na 24 uur weer terug is. Weet iemand hier wat over ?

Geplaatst door Steve
URL/bron?

Een vriendin van mij die op de helpdesk zit bij een groot internationaal (Amerikaans/Canadees) bedrijf.

Op mijn vraag of het geen nieuwe besmetting was inplaats van het oude virus wat veronderstelt was verwijderd te zijn, vertelde ze me dit:
no it's the same virus, first it send you a message telling you that RPC have encoured a problem and will shutdown your pc in 45 seconds.... all that because the hacker ( yes it's all an hacker issue) need to reboot your machine to reload his network connexion and to install the virus files. When he have done all then you don't get that message anymore but the virus is directly in your masterboot memory in BIOS...

NL:
Nee, het is hetzelfde virus, eerst geeft het je de foutmelding dat de RPC een probleem heeft ondervonden en dat je pc in 45 seconden zichzelf afsluit..... aleen maar omdat een hacker (Ja het is een hacker probleem) je pc moet rebooten en zijn netwerk connectie (met jouw PC neem ik aan ~Olav) moet herladen en daarbij ook de virus bestanden moet laden. Als dat allemaal gedaan is, dan krijg je de melding niet meermaar zit het virus in je masterboot sectie (ze schreef memory, maar zoiets bestaat niet dus neem ik aan dat ze de masterboot sectie bedoelt ~Olav) in de BIOS.

Olav

Laatst bewerkt:
Kan het kloppen dat de patch niet bij Windows update staat?

En waarom kan ik nergens vinden hoe dat ding zich aan het verspreiden is :confused:?

Laatst bewerkt:
meer informatie:

Op mijn vraag waar ze die infor vandaan haalde:
from myself, and I confirmed it with the dept of our tech at Seattle, I readed the log of my pc and it showed all the new files created . And it was not me who did created it. as soon as you just wrote the name of the virus and send it to someone... if the worm is there the name of the file is activating the virus...bang

NL:
Van mijzelf, en ik heb het gecontroleerd bij het hoofd van onze technische dienst in Seattle. Ik heb de logbestanden van mijn pc gelezen en die toonden alle nieuwe bestanden aan die gemaakt waren en het is niet ik geweest die die bestanden heb aangemaakt.
Zou gauw je de naam schrijft van het virus (??? ~Olav) en zend het naar iemand..... als het virus daar is, de naam van het bestand activeert het virus .... bang

Even een vraagje over de patch;
Ik heb hem op diskette gezet voor iemand, maar die krijgt het bericht dat het niet de juiste taal is, terwijl het gewoon een nl XP uitvoering betreft en ik ook de nl patch heb gedownload.
Ik heb 'm bij mezelf in de pc gedaan en ik krijg dezelfde melding, overigens is mijn pc niet besmet.

Ander off/ontopic verhaal;
Iemand heeft gisteren zijn nieuwe pc binnengekregen met XP erop, sluit hem aan op het internet en was gelijk binnen een fractie van een seconde besmet en de pc begon achter elkaar te rebooten.
Dus extra tip voor degenen die een nieuwe pc verwachten of iemand anders kennen die er 1 krijgt;
Vraag na bij de pc-leverancier of de pc gelijk voorzien is van alle laatste updates cq patches m.b.t. het OS en de AV.
Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Geplaatst door Dimage
Even een vraagje over de patch;
Ik heb hem op diskette gezet voor iemand, maar die krijgt het bericht dat het niet de juiste taal is, terwijl het gewoon een nl XP uitvoering betreft en ik ook de nl patch heb gedownload.
Ik heb 'm bij mezelf in de pc gedaan en ik krijg dezelfde melding, overigens is mijn pc niet besmet.

Ander off/ontopic verhaal;
Iemand heeft gisteren zijn nieuwe pc binnengekregen met XP erop, sluit hem aan op het internet en was gelijk binnen een fractie van een seconde besmet en de pc begon achter elkaar te rebooten.
Dus extra tip voor degenen die een nieuwe pc verwachten of iemand anders kennen die er 1 krijgt;
Vraag na bij de pc-leverancier of de pc gelijk voorzien is van alle laatste updates cq patches m.b.t. het OS en de AV.
Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Vreemd, ik heb hem iemand anders laten installeren gisteren op XP-NL maar gewoon vanaf MS website en dan openen ipv opslaan. En dat gaf geen probleem.
Verder heb ik de patches voor zowel Win2000 en XP in het NL, ENG en FR opgeslagen en de NL versie voor Win2000 geinstalleerd thuis (vanaf schijf) en dat gaf geen enkel probleem.

Olav

Laat maar, stommiteitje van mijn kant gisteren in de chaos.
Had de taal op Nederlands gezet en vervolgens gelijk op downloaden geklikt, was even vergeten eerst op het knopje GO te drukken. :rolleyes:
Bedankt in ieder geval voor je reactie :)

MVG

systeemherstel weer inschakelen na..

hallo

ik heb de patch kunnen installeren, vond alleen geen msblast bij de regedit onder de run file.
Ik heb ook de zone alarm geinstalleerd die nu regelmatig aangeeft dat hij poort 135 blokkeert. Blijbaar blokkeert de Firewall van XP (prof) dit niet.
Maar moet in het systeemherstel weer inschakelen nu??

gr
renate

Re: systeemherstel weer inschakelen na..

Geplaatst door renate
hallo

ik heb de patch kunnen installeren, vond alleen geen msblast bij de regedit onder de run file.
Ik heb ook de zone alarm geinstalleerd die nu regelmatig aangeeft dat hij poort 135 blokkeert. Blijbaar blokkeert de Firewall van XP (prof) dit niet.
Maar moet in het systeemherstel weer inschakelen nu??

gr
renate
Yup als je er zeker van bent dat je alles weer ok hebt, kan je inderdaad systeem herstel weer inschakelen.
Olav

Laatst bewerkt:
Nog even terugkomend op shutdown. Het commando is:

shutdown /-a

Het minteken dus niet vergeten.
Ik zet het hier nog maar even neer, weet niet of het al ergens gemeld was.

Groeten Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan