*LEZEN* RPC-meldingen en reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door neleke
Nog even terugkomend op shutdown. Het commando is:

shutdown /-a

Het minteken dus niet vergeten.
Ik zet het hier nog maar even neer, weet niet of het al ergens gemeld was.

Groeten Neleke

Bij mij (Win 2000 NL) werkt het commando uberhaupt niet:
C:\>shutdown /-a
shutdown wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\>shutdown -a
shutdown wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\>shutdown /a
shutdown wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\>shutdown /?
shutdown wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

Olav
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Olav


Bij mij (Win 2000 NL) werkt het commando uberhaupt niet:


Olav

Bij mij ook niet, Win2k hoeft niet het afsluiten te stoppen omdat deze meldingen amper bij 2k voorkomen.. :cool: :thumb:
 
Geplaatst door BrEeZeR


Bij mij ook niet, Win2k hoeft niet het afsluiten te stoppen omdat deze meldingen amper bij 2k voorkomen.. :cool: :thumb:
Bij XP komen ze ook amper voor. Tenzij er een virus aan de gang is ofzo... :rolleyes:
 
Steve, je hebt helemaal gelijk :eek:

groetjes Neleke
 
dat is eerder een nadeel dan een voordeel, dan weet je dus minder gouw dat je het hebt, als je pc elke 10 min reboot ga je van zelf wel is rond kijken waar dit nou aan ligt.

als je nergens last van hebt en je hebt geen virus scanner en je bent een leek, dan valt het niet eens op.

Hopen dat er niet te veel van dit soort gevallen met windows 2k rond lopen (ik doel dus op users die niet weten dat ze dit virus hebben)

want anders heeft windowsupdate van af zaterdag een probleempje.
 
Ik vind 't anders wel geinig dat de server van het meest machtige bedrijf ter wereld wordt neergehaald, terwijl ze het ruim op voorhand weten maar er niks aan kunnen doen :D
 
Ik denk zelfs dat dit van tijd tot tijd wel goed is voor de internet gemeenschap, Dan weten (sommige) mensen waarom ze moeten patchen :)

een leuk detail is bv dat op een ander forum heb ik eerder aangegeven dat een eerdere patch van MS, ook voor dit probleem je PC trager maakte als je virus scanner had die RT scanning gebruikt. Foutje van MS bleek later, in dit topic riepen velen dat ze nooit updates van MS gebruikten omdat dit toch maar bagger was.

Een aantal van deze mensen was er wel als de kippe bij met topics openen omdat hun pc ineens steeds crashde.

Dit geeft dus maar aan, patches van MS zijn der niet voor de kat ze *** en hebben wel degelijk een doel anders dan een beetje nodeloos updaten.

velen mensen zien dit (weer) in, dat patchen nodig is. En zo krijgen we weer een veiliger internet ;)
 
Ik denk het niet. 80% van het internettend publiek weet niet eens wat een patch is.
 
daar kom je, zoals ik dus al zei op deze manier erg gouw achter, je prutst zelf wat, of je vraagt een kennis met "verstand" effe te helpen.

want een pc die om de 10 min crashed daar heb je erg weining aan.

En hoor van erg veel mensen dat ze best wel geschroken zijn dat zo iets kon gebeuren, en dat ze hier wel beter op gingen letten / beveiliging.

natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar elke iemand is er toch weer 1 :)
 
Na dit bovenstaand verhaal eindelijk helemaal gelezen te hebben, en in de tussentijd van diverse in de buurt wonende kennissen deze worm verwijderd te hebben. Heb ik nog een vraag, op mijn systeem nog geen last gehad van "msblast", mijn systeem zit achter een router en ik heb gekeken en idd mijn port 135 staat op "stealth". Is het nu toch nog mogelijk dat deze worm bij mij naar binnen kan komen. (patch heb ik nog niet geinstalleerd.)

Mike
 
Geplaatst door neleke
Nog even terugkomend op shutdown. Het commando is:

shutdown /-a

Het minteken dus niet vergeten.
Ik zet het hier nog maar even neer, weet niet of het al ergens gemeld was.

Groeten Neleke

En hoe geef je de tijd en tekst dan op?
 
Geplaatst door piepenbm
Na dit bovenstaand verhaal eindelijk helemaal gelezen te hebben, en in de tussentijd van diverse in de buurt wonende kennissen deze worm verwijderd te hebben. Heb ik nog een vraag, op mijn systeem nog geen last gehad van "msblast", mijn systeem zit achter een router en ik heb gekeken en idd mijn port 135 staat op "stealth". Is het nu toch nog mogelijk dat deze worm bij mij naar binnen kan komen. (patch heb ik nog niet geinstalleerd.)

Mike
Je hoort wel eens van die mensen "ja, mn PC loopt elke 10 minuten vast. Tis zo'n rotding".

Moet je eens kijken als je daar ff een spywarecheck, virusscan en een registerreparatie overheen gooit hoe snel het beestje weer loopt:D.
 
Geplaatst door piepenbm
Na dit bovenstaand verhaal eindelijk helemaal gelezen te hebben, en in de tussentijd van diverse in de buurt wonende kennissen deze worm verwijderd te hebben. Heb ik nog een vraag, op mijn systeem nog geen last gehad van "msblast", mijn systeem zit achter een router en ik heb gekeken en idd mijn port 135 staat op "stealth". Is het nu toch nog mogelijk dat deze worm bij mij naar binnen kan komen. (patch heb ik nog niet geinstalleerd.)

Mike

Toch de patch maar even installeren, lijkt me. Het virus gebruikt trouwens nog andere poorten dan 135, i.i.g. 69, 445 en 4444.
 
Geplaatst door piepenbm
Ik heb het niet zo op patches.

Als je al die berichten over het Blastervirus hebt gelezen, moet je toch duidelijk zijn dat het nogal onverstandig is om een patch als deze niet te installeren...
 
Er is inmiddels een variant op het virus gevonden, in plaats van MSBLAST.EXE kan het nu ook TEEKIDS.EXE heten. Dus als je MSBLAST.EXE niet ziet is het een goed idee om ook even op TEEKIDS.EXE te checken.
Ze schijnen ook tegelijk voor te kunnen komen op een pc.

Bron: http://www.security.nl/artikel.php3?id=5423
 
Microsoft: "We hebben nog veel meer werk te doen"

Hoofd van Microsoft's Trustworthy Computing, Scott Charney, was teleurgesteld toen de Blaster worm zijn kop opstak. Het lek waar de worm gebruik van maakt is dan ook een teken dat de softwaregigant nog veel meer werk te doen heeft. Charney sprak gisteren zijn teleurstelling uit over het feit dat ook Windows 2003 door de worm getroffen werd. Teleurstelling die terecht is, want Microsoft spendeerde tijdens de ontwikkeling van Windows 2003 200 miljoen dollar aan security training voor 8500 ontwikkelaars. De security baas verdedigde echter de security van zijn produkten door te zeggen dat Microsoft software een buiten proportie slechte reputatie heeft. Hij liet verder weten dat Windows tot op zekere hoogte net zo veilig, misschien zelfs veiliger, dan veel andere systemen is. (Zdnet)

Bron: security.nl

Daar valt mij de 'mond' (ik blijf netjes) van open....:evil:

Viruswaarschuwing van Microsoft Nederland...

Zoals u waarschijnlijk heeft vernomen is een nieuw virus ontdekt, het ‘Blaster-virus’ dat gebruik maakt van een lek in een aantal recente versies van Windows. Wij willen u via dit bericht informeren over het virus, hoe u kunt voorkomen dat uw computer wordt getroffen en hoe u het virus onschadelijk kunt maken indien het uw systemen heeft besmet.

Welke computers lopen een risico?

Het Blaster-virus kan onbeschermde pc’s die gebruik maken van Windows XP, Windows 2000, Windows Server 2003, Windows NT 4.0 en Windows NT 4.0 Terminal Services infecteren.

Microsoft heeft op 16 juli 2003 een beveiligingspatch (MS03-026) beschikbaar gesteld, waarmee gebruikers hun systemen kunnen beschermen. Indien u deze patch al geïnstalleerd heeft, bent u beschermd tegen het Blaster-virus en eventuele andere indringers die gebruik zouden kunnen maken van het lek. Als u een firewall heeft geïnstalleerd is het waarschijnlijk dat uw computer beschermd is. Om het zekere voor het onzekere te nemen adviseren wij u de website van Microsoft te raadplegen.

Heeft u een oudere Windows-versie, zoals Windows 95, Windows 98 of Windows Millennium Editie (ME), dan hoeft u géén maatregelen te treffen.

Maatregelen

Als uw computer of systeem nog niet beveiligd is met de beveiligingspatch of firewall en u gebruikt één van de bovengenoemde versies van Windows, dan adviseren wij u dringend de beveiligingspatch te downloaden die u vindt via http://www.microsoft.com/netherlands/blaster/. Daar wordt in eenvoudige stappen uitgelegd hoe u dit kunt doen.

Mocht het virus al op uw computer aanwezig zijn, dan vindt u op dezelfde webpagina een overzicht van leveranciers van antivirussoftware die u verder kunnen helpen met het onschadelijk maken van het Blaster-virus.

Wat merkt u van het virus?

Voor zover nu bekend is het virus vooral hinderlijk en brengt het geen schade toe aan gegevens op de pc. Het virus gebruikt veel geheugencapaciteit van de computer waardoor deze trager kan worden. Daarnaast kan de pc door het virus uit zichzelf herstarten.

Bron: security.nl
Mosterd na de maaltijd...:mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan