lightbox probleem.. snel hulp gevraagd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
hey!

ik postte daarstraks een probleempje en heb er ondertussen nog eentje :P..

ik ga gewoon de link alvast geven:

www.nieuw.ericscooters.be

als je hiernaartoe gaat,
en dan vanboven naar foto's...
en je klikt op de link vb opendeurdag / meeting 2007
(de foto's zijn op alle pagina's nog hetzelfde, ik ben er nog mee bezig... ;) )
ik heb er EINDELIJK een lightbox ingekregen...
maar als je dan op een knop duwt vanboven, gelijk welke normaalgezien..
krijg ik terug een mini lightbox... en deze blijft laden..

kan iemand mij helpen met mijn pobleem? :)

thanks alot :D

snel hulp gevraagd :D
Dat wil iedereen wel! ;)

Ik zou:
  • Even naar Lightbox 2 gaan, en daar alle benodigde bestanden downloaden (je zit nu op lightbox-0.5).
  • Gebruiksaanwijzing volgen, en de nodige bestanden uploaden.
  • Niet vergeten alle toebehoren aan scripts te linken in je pagina (nu ontbreken bv. prototype.js en scriptaculous.js)
  • Niet vergeten de grote images ook te uploaden, die staan nu niet op de aangegeven plaats!
    Dan kan de lightbox proberen te laden tot in het oneindige! :D
    Bv. grotebeelden/winkel opendeurdag 001.jpg > 404 Page Not Found.
  • Het inline script $(function() {...} verwijderen (hoorde bij oude lightbox).
  • De lightbox-links voorzien van de eigenschap <a rel="lightbox" href="..." enz.>.
En: in de bestandsnamen van de images géén spaties gebruiken (ook in mapnamen mogen geen spaties), maar een streepje - of onderstreepje _.
Anders zouden de html-links steeds een %20 code moeten hebben waar nu een spatie staat. Dat is lastig, minder herkenbaar als naam, en geeft aanleiding tot fouten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Dat wil iedereen wel! ;)

Ik zou:
  • Even naar Lightbox 2 gaan, en daar alle benodigde bestanden downloaden (je zit nu op lightbox-0.5).
  • Gebruiksaanwijzing volgen, en de nodige bestanden uploaden.
  • Niet vergeten alle toebehoren aan scripts te linken in je pagina (nu ontbreken bv. prototype.js en scriptaculous.js)
  • Niet vergeten de grote images ook te uploaden, die staan nu niet op de aangegeven plaats!
    Dan kan de lightbox proberen te laden tot in het oneindige! :D
    Bv. grotebeelden/winkel opendeurdag 001.jpg > 404 Page Not Found.
  • Het inline script $(function() {...} verwijderen (hoorde bij oude lightbox).
  • De lightbox-links voorzien van de eigenschap <a rel="lightbox" href="..." enz.>.
En: in de bestandsnamen van de images géén spaties gebruiken (ook in mapnamen mogen geen spaties), maar een streepje - of onderstreepje _.
Anders zouden de html-links steeds een %20 code moeten hebben waar nu een spatie staat. Dat is lastig, minder herkenbaar als naam, en geeft aanleiding tot fouten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

bedankt voor de uitgebreide uitleg :).
in ieder geval,
voor het mijzelf wat gemakkelijk te makken heb ik het pad veranderd en er een map tussengestoken die opendeurdag2007 heet, en dan daar onder 2008 enzo..
maar dat is online nog niet aangepast.. daarom dat hij vervelend doet denk ik...

ik zal in de loop van volgende week eens proberen met die lightbox 2..
hopelijk lukt het :). want anders moet ik volledig opnieuw beginnen met die site wellicht :(.

... het pad veranderd en er een map tussen gestoken die opendeurdag2007 heet, en dan daar onder 2008 enzo..
Een prima idee! Met Lightbox2 zou ie het dan zo moeten doen.

Ik zou op de foto-pagina's nog van de:
Code:
#templatemo_content {
   float: left;
   width:630px;
}
maken:
Code:
#templatemo_content {
   margin: 0 auto;
   width:630px;
}
... dan komt het foto-blok mooi gecentreerd op de pagina te staan.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan