Lightbox vanuit frame openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trainman

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Ik ben me helemaal suf aan het proberen om die DIV op position absolute te krijgen om op mijn eigen site de lightbox te openen buiten het frame, op de hele pagina...Ik krijg het echt niet voor elkaar :(

Beste "trainman",

Welkom op Helpmij :)

Het is echter niet de bedoeling dat je je vraag in die van iemand anders stelt :)
Om die reden heb ik een eigen topic voor je aangemaakt.

OK. Omdat dan de uitleg misschien niet duidelijk genoeg is zal ik me even nader verklaren. Sinds gister heb ik op mijn website www.treinenpagina.nl de Lightbox functie toegepast. Naar volle tevredenheid, echter zou ik erg graag zien dat de foto's niet in het frame, maar over de gehele browser openen. Ik ben naar aanleiding van een ander topic zelf aan het knutselen gegaan, maar kom er niet uit. :(

Deze vraag is hier inmiddels al -tig keren voorbij gekomen. Tot nu toe heb ik nog geen oplossing gezien. Ik ben er dan ook sterk van overtuigd dat dit niet mogelijk is.

In een ander topic stond iets over div aanpassen in absolute...Mocht het onverhoopt niet lukken om het zo te doen dan rijst bij mij nog wel de vraag (eigenlijk de main reason waarom ik dit wilde) hoe het kan dat Lightbox in IE prima werkt, maar in FireFox de plaatjes in het verticale midden opent waardoor de site bezoeker moet scrollen (soms een heel eind)....In IE opent de Ligthbox keurig bovenaan de pagina.....

Veel vragen..... :)

De reden dat je waarschijnlijk de lightbox niet over het hele scherm kunt gebruiken, is dat de code in een pagina zich beperkt tot het gedeelte van het scherm waarin de pagina wordt weergegeven (beetje krom gezegd, maar het komt er op neer, dat je slechts iets tot de rand van je frame kunt weergeven).

Nu is het natuurlijk wel mogelijk om interactie tussen frames te laten plaatsvinden, maar niet om een div (want daar gaat het uiteindelijk om) over meerdere frames te plaatsen.

Daarnaast heb ik met Lightbox nog nooit meegemaakt dat het deed wat jouw site doet (de foto's in het verticale midden openen. Heb je zelf iets aan de code (met name de CSS) van lightbox gewijzigd?

In de CSS heb ik de kleuren aangepast zodat ze bij mijn site passen. Verder niks. In IE opent het verticaal bovenaan (bij jou ook?), maar in FF in het midden....

In IE opent ie inderdaad goed. Maar als je de volledig standaard code van Lightbox gebruikt, dus zonder kleuren of wat dan ook aan te passen, opent de foto dan ook al op de verkeerde plek?

Nu is het volgens mij ook nooit de bedoeling geweest om Lightbox in een frame te gebruiken, en volgens mij is er dan ook maar één oplossing. Alle frames de deur uit.

Maarja, dat is voor mij makkelijk gezegd en voor jou lastig gedaan natuurlijk.

Ik heb het ook gestest met de css zoals die origineel is..dus zonder veranderingen. Daarmee gebeurt hetzelfde. In FireFox wordt het ook verticaal gecentreerd.....

Als je van de eerste regel in je CSS:

(
Code:
#lightbox{	position: absolute;	left: 0; width: 100%; z-index: 100; text-align: center; line-height: 0;}
)

nu eens:

Code:
#lightbox{	position: absolute; top: 0px; left: 0; width: 100%; z-index: 100; text-align: center; line-height: 0;}

maakt?

Had ik ook al getest...Heb het nu veranderd en de CSS weer geupload...Blijft hetzelfde probleem.... :(

Hmpf, das heel vreemd. Je hebt dus verder niets aan de CSS én niets aan het JavaScript gewijzigd...

Waar heb je het gedownload?

Om even een updeetje te geven. Ik heb zojuist in lightbox.js de toppositie aan kunnen passen....Daardoor openden de foto's bovenaan de pagina....Echter ook als je al een eind naar beneden gescrolld hebt...Dan moet je dus weer omhoog....Dus het originele bestandje maar weer geupload. Als ik hier halverwege een fotopagina (naar beneden scrollen dus) een foto open dan opent de foto mooi precies in beeld bovenaan de huidige locatie van de pagina. Zie de printscreen : http://www.treinenpagina.nl/PS1.jpg
Doe ik hetzelfde in FireFox (zelfde pagina, zelfde positie) krijg ik dit : http://www.treinenpagina.nl/PS2.jpg . In IE dus prima!! In FF..............

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ík er niet uit ga komen, maar wat me wel opvalt, is dat wanneer je de pagina die je in het frame laadt, apart opent (bijvoorbeeld: http://www.treinenpagina.nl/2002.htm ) dat de foto dan wel op een vast positie relatief aan het beeldscherm wordt geopend en niet relatief aan het document.

Toch bedankt voor je hulp. Als ik de pagina buiten de frames open zoals je aangeeft, dan worden de foto's ook helemaal bovenaan de pagina geopend in IE...Ook al scroll ik naar onder en klik de onderste foto aan...........
Ik blijf verder zoeken hoe dit ook te realiseren in FireFox :)

OK...Het is gelukt...Zowel in FireFox als in IE wordt de foto nu op een vaste postitie t.o.v. de pagina positie geopend.........Hoe ik het gedaan heb weet ik niet...Maar het is gelukt. Zodra ik precies uitvogel wat ik nou precies heb gedaan :S laat ik het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan