Lijst getallen in combobox afhankelijk van waarde listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Berichten
304
Hallo iedereen!
Ik zit na te denken om een bepaald scherm te maken waarbij in ComboBox1 aangegeven kan worden of een klant eigen voertuigen gebruikt of voertuigen van het bedrijf. Wanneer er voor eigen voertuigen gekozen wordt komt er een textbox. Wanneer er voor voertuigen van het bedrijf gekozen wordt dan komt er een lijst waaruit een keuze gemaakt kan worden uit de voertuigen. Tot zo ver denk ik het te kunnen maken, maar dan: Wanneer er gekozen is voor gebruik van eigen voertuigen dan moet in ComboBox2 een getal aangegeven kunnen worden van 0 tot (bijvoorbeeld) 50. Mocht er gekozen worden voor het gebruik van voertuigen van het bedrijf dan kan er dus een keuze gemaakt worden. Afhankelijk van de keuze kan de klant vervoglens weer in ComboBox2 aangeven hoeveel van deze voertuigen zij wil gebruiken. Nu moet eigenlijk in ComboBox2 automatisch een lijst komen met getallen van 1 tot en met het maximaal aantal voertuigen dat er is van dat soort dat in ListBox1 gekozen is. Ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Voorbeeldlijst met voertuigen en aantallen:
Voertuig A 10
Voertuig B 3
Voertuig C 1
Voertuig D 25
Voertuig E 15
Voertuig F 8

Kan iemand me op weg helpen met een voorbeeld van een code die werkt? Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan