Hallo,
Ik ken VBA eigenlijk niet maar ik heb wel een scriptje op internet gevonden en in een makro gezet in Excel waarmee in een lijst met bestandsnamen kan maken in excel. Het werkt uitstekend:
Maar ik zou graag meer willen: in een kolom ernaast het pad van de bestandnaam (zonder de bestandsnaam als dat kan).
Ik zou graag daarom ook willen dat hij automatisch submappen ook leest en hiermee de lijst aanvult.
De makro die ik heb neemt geen videobestanden, zoals mp4, mee.
Waar ik naar op zoek ben dus: een makro voor excel waarbij je een map opgeeft (in de makro gewoon zet) bijv C:\Users\Romijn\Pictures en dat dan in kolom A alle bestandnamen komen met extentie en in kolom B het bijhorende pad. zoiets:
DSC_2345.jpg C:\Users\Romijn\Pictures
DSC_2346.jpg C:\Users\Romijn\Pictures
DSC_5346.jpg C:\Users\Romijn\Pictures\vakantie
MOV_2628.mp4 C:\Users\Romijn\Pictures\vakantie\videos
Ik ben al heel lang hierna op zoek maar vanwege mijn gebrek aan kennis hoop ik dat het gewoon simpel kan. Althans voor mij (kopiëren en in Excel macro plakken).
Wie kan/wil mij helpen? Alvast bedankt!
Groetjes Astrid
Ik ken VBA eigenlijk niet maar ik heb wel een scriptje op internet gevonden en in een makro gezet in Excel waarmee in een lijst met bestandsnamen kan maken in excel. Het werkt uitstekend:
Code:
Sub overzicht()
With CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder("C:\Users\Romijn\Pictures")
For Each fl In .Files
If Right(fl.Name, 4) = ".jpg" Then Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = fl.Name
Next
End With
End Sub
Maar ik zou graag meer willen: in een kolom ernaast het pad van de bestandnaam (zonder de bestandsnaam als dat kan).
Ik zou graag daarom ook willen dat hij automatisch submappen ook leest en hiermee de lijst aanvult.
De makro die ik heb neemt geen videobestanden, zoals mp4, mee.
Waar ik naar op zoek ben dus: een makro voor excel waarbij je een map opgeeft (in de makro gewoon zet) bijv C:\Users\Romijn\Pictures en dat dan in kolom A alle bestandnamen komen met extentie en in kolom B het bijhorende pad. zoiets:
DSC_2345.jpg C:\Users\Romijn\Pictures
DSC_2346.jpg C:\Users\Romijn\Pictures
DSC_5346.jpg C:\Users\Romijn\Pictures\vakantie
MOV_2628.mp4 C:\Users\Romijn\Pictures\vakantie\videos
Ik ben al heel lang hierna op zoek maar vanwege mijn gebrek aan kennis hoop ik dat het gewoon simpel kan. Althans voor mij (kopiëren en in Excel macro plakken).
Wie kan/wil mij helpen? Alvast bedankt!
Groetjes Astrid