Lijst met actieve tabellen in een DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

SQLstarter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Goedemorgen,

Ik heb vrij recent een start gemaakt met SQL2008 en heb daarvoor de meest uitgebreide express-editie geinstalleerd.

Nu wil ik graag een lijst hebben van alle actieve tabellen, maar dat is nog een pittige klus. eigenlijk beter gezegd kom ik nog kennis tekort.

Het dilemma is nu dat ik meer dan 70.000 (zeventigduizend) tabellen moet doorakkeren, waarvan ik zelf al gezien heb dat er meerdere niet gevuld/gebruikt worden. Ik schat zelfs dat minimaal 30% niet gebruikt wordt.

Overigens zou het het mooiste zijn als ik een lijst kan genereren met daarop alle tabellen, met van iedere tabel de "actief (of gevuld) en inactief (niet gevuld). Welke term je hier ebruikt is onbelangrijk.

Mocht iemand mij kunnen en willen helpen, dan zou ik dat heel erg waarderen.

MvG,
Peter

Waar komen die 70.000 tabellen vandaan? Dat is echt de meest gigantische database waar ik ooit van gehoord heb, je hoort echt niet (met behoorlijk grote applicaties) boven een paar honderd uit te komen...

Anyway; je zou op deze manier alle tabellen moeten kunnen vinden met rijen erin:
[sql]
SHOW TABLE STATUS
WHERE Rows > 0
[/sql]

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb die query gekopieerd, echter kreeg ik een syntaxis error.

Ik heb hetzelfde voor elkaar gekregen middels:
if exists(select * from (tabelnaam))
print 'Table is not empty!'

Nu moet ik deze query nog aan de query, waarmee ik alle tabelnamen uit het systeem vis, knopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan