[LimeWire] Ongewild bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
905
Hallo allemaal,

Ik lees weer eens een stukje over LimeWire in de krant dat het zonder dat je het ziet bestanden kan delen, en dat mensen als je niet goed beveiligd bent zo in je bestanden kunnen snuffelen. Een simpel vraagje. Als je LimeWire gewoon goed afsluit (rechtermuisknop op icoontje in systeembalk en dan ''Exit''), is het programma dan HELEMAAL afgesloten en wordt er niets meer gedeeld, en is er geen mogelijkheid meer voor andere mensen om in mijn bestanden te snuffelen?

Groet, Joren 007
 
Je kan alleen maar delen wat er in je sharedmap staat.
Men kan niet zomaar snuffelen. Onzin!!
 
Het AD

Het AD heeft het over een officier van justitie die zijn bestanden terug vond op geen stijl.

Suggestie was mogelijk via limewire dat op zijn tweedehands PC stond.

Eric.
 
Tja als je bv Mijn Documenten instelt als sharemap, :rolleyes:
 
Mensen kijken niet goed. In Limewire zit tijdens installatie een optie om limewire naar 'interresante' bestanden te laten zoeken en die vervolgens te laten delen. Doe je dat dan ben je dus het l*l , want limewire vind dan heel veel 'interresante' bestanden. Heb je dat niet gedaan , dan deel je alleen die map/schijf die jij hebt ingestelt en is er dus ook niks aan de hand.

:cool:
 
Als je LimeWire gewoon goed afsluit (rechtermuisknop op icoontje in systeembalk en dan ''Exit''), is het programma dan HELEMAAL afgesloten en wordt er niets meer gedeeld, en is er geen mogelijkheid meer voor andere mensen om in mijn bestanden te snuffelen?

Dan is limewire volledig afgesloten. Trouwens in (bijna) elke p2p wordt er maar 1 map geshared. Soms moet je wel oppassen en het toch controleren.
 
Gewoon opletten dat als je bijvoorbeeld je bestanden opslaat in Mijn documenten, dat je dan automatisch ook alle mappen in Mijn documenten deelt en deze dus ook doorzocht worden. Beter is om je bestanden in een aparte map te zetten zonder submappen, en de gedeelde mappen in je p2p-programma aanpassen.

James :)
 
Raymond Bos zei:
Je kan alleen maar delen wat er in je sharedmap staat.
Men kan niet zomaar snuffelen. Onzin!!
dit is niet helemaal waar.
als je limewire gaat installeren vraagt hij ook of hij andere mappen mag doorzoeken op de computer.dus als je ja zegt waa hij al standaard opstaat dan shard hij ook al je persoonlijke fotos en dat soort dingen.
dus dan staat alles van je eigen op internet.
 
Dank allemaal,

Ik heb alleen 1 map gedeeld en niet laten zoeken, dus ik hoef me geen zorgen te maken.

Groet, Joren 007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan