Line count + nummers weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

That Guy

Meubilair
Lid geworden
28 nov 2006
Yo,
Ik heb een beetje rond lopen kijken op verschillende sites, maar kon niets vinden voor mijn volgende probleem:

ik wil graag een textbox "linken" aan een label, waarin de nummers van de regels staan, en als ik naar beneden scroll dan moeten de getallen dus ook meescrollen. Om het wat duidelijker te maken:
nummers.JPG

Iemand?

V.:thumb:

Noot: het mag ook een rich text box zijn, maar natuurlijk het liefst de standaard text box :D

Dag Vegras, ik snap niet helemaal je probleem?
Kun je nog een stukje info toevoegen?:)

Gr. Ronald!:)

Ik wil een textbox hebben waarbij links van de TB getallen van de regelnummers worden weergeven, zoals op dit plaatje:
nummers.JPG

Misschien moet je gewoon twee textboxen maken!:)

Zit er niet gewoon een "link-iets" bij de textbox!

Code:
Text1.Link

Zoiets?? En dan je textbox op multi line

Succes, Gr. Ronald!:)

Het werkt wel, met wat code, alleen het probleem blijft dat als ik meer regels heb dan normaal, de text-textbox wel scrollt, maar de andere textbox, met de nummertjes, niet.

V. :thumb:

Ja dat heb ik ooit ook al is gewild;). Alleen ben daar toen verder niet naar op zoek geweest:p!
Ik zal nog is rondneuzen.. ga morgen een week op vakantie, dus kan ik helaas niet helpen.

Ik zal na de vakantie weer een berichtje posten!:thumb:

Succes ermee en tot over een week!

Weet eigenlijk niet of het bestaat in Visual Basic

wat je wel kan doen, is optellen bij elkaar. Dus gewoon één veld (lijnnummer) samenvoegen met de waarde

is lijnnummer < 10:

txt.text = txt.text & " " & lijnnummer & " " & waarde & vbCrLf (of was het nu vb LfCr)

is lijnnummer > 10

txt.text = txt.text & lijnnummer & " " & waarde & vbCrLf

Is het enigste dak kan bedenken als er geen dergelijke functie in vb ingebakken zit. Deze oplossing is enkel maar mogelijk als je geen gebruik maakt van TrueType lettertypes. Anders staan de lijnnummers en de waardes niet mooi onder mekaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan