link in pagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter keej
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keej

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Met behulp van <a name="naam"></a> plaats je een anker in een tekst en met <a href="#naam">...</a> maak je een link ernaar.

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat wel naar het ankerpunt gegaan wordt, maar dat dit punt niet bovenaan het scherm komt maar bijvoorbeeld 100 pixels lager staat? (Je zou natuurlijk alle ankerpunten iets vroeger kunnen leggen in de tekst, maar dat is een nogal omslachtige manier en is niet de bedoeling vind ik.)

Nou, de ankers zijn er voor bedoeld om zo te werken, en sinds het een "ingebouwde" functie is zou het via de <A> tag niet kunnen (tenminste niet naar mijn weten)

Misschien is er wel een javascript voor dat hetzelfde als een anker werkt...

V.:thumb:

kee ik ga eens zien op internet of er iets met javascript te vinden is

khad eerst nog het idee om de hele body 100px lager te zetten met margin-top en wat helemaal bovenaan moet staan opnieuw met margin-top: -100px naar boven te schuiven, maar zelfs met dit in de body wordt de link toch helemaal bovenaan geplaatst

Het probleem zelf heb ik niet opgelost, maar via een andere weg toch een gewenst resultaat gevonden; (het eigenlijke probleem voor mij was dat het bovenste deel van de div met de tekst in verborgen zat achter een andere div).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan