Link naar form, eerste veld ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgeest

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2002
Ik wil een link maken naar een aanvraagformulier van een vereniging, in dat aanvraagformulier kun je een keuze maken uit verschillende verenigingen, nu wil ik dat dmv mijn link, dit formulier al ingevuld is met de naam van onze club.

Hier is het aanvraagformulier:
http://www.historieopassen.nl/default.aspx?login=aanvraagtoegangskaarten

Nu wil ik in het eerste veld dus: DPA Holland
Is dit mogelijk?
Ik had geprobeerd:
http://www.historieopassen.nl/defau...gangskaarten;aanvraagevenement_cboBedrijf=DPA Holland

Maar dat werkt dus niet.
Wie kan mij helpen?

Gr.
Martin

Ik denk als je dit stukje code
HTML:
<option value="DPA HOLLAND">DPA HOLLAND</option>
boven
HTML:
<option value="A.J.S.-MATCHLESS VERENIGING NEDERLAND">A.J.S.-MATCHLESS VERENIGING NEDERLAND</option>
zet, staat deze altijd bovenin.

Of je maakt er dit van:
HTML:
<option value="DPA HOLLAND" selected>DPA HOLLAND</option>

Op zich is de methode van Loonytune ook te doen maar dan zul je de volgorde aan moeten passen. Aangezien de lijst op alfabetische volgorde is lijkt het mij makkelijker om dan gewoon bij DPA Holland selected toe te voegen.

De Pagina waar dat formulier staat is niet van mij, ik wil een link vanaf mijn clubpagina maken naar dit formulier. Dus de pagina zelf kan ik niet aanpassen.
Dus vraag me af of het in een link verwerkt kan worden, zodat de aanvraagformulier op de pagina van de andere club geopend wordt met DPA Holland in het keuze menu ipv de bovenste in de lijst.

Ik weet niet hoe het met jouw HTML kennis zit maar ik zou dan aanraden om het gehele formulier over te nemen (Dus de bron) en deze op je eigen site te zetten.

Vervolgens link je in het formulier naar hetzelfde target als op de originele site. Nu kun je gewoon het formulier aanpassen naar wens en zou je, wanneer je alleen DPA Holland zou willen kiezen, alleen die in het lijstje zetten zodat men niets anders kan kiezen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan