• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link naar website

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Als ik in Excel een cel heb met daarin een link naar een website, maar met een afwijkende tekst (in de cel staat "Gemeente Woudenberg" en er hangt een hyperlink aan, als je daar op klikt, wordt de website van de Gemeente Woudenberg geopend).
Hoe krijg ik de URL in een aparte cel te zien, dus in een aparte cel moet ik dan kunnen lezen: "http://www.woudenberg.net".

Hiu Guido,

Klik met de rechter muisknop op de cel met de hyperlink, en kies de optie Hyperlink bewerken. Je ziet dan een venster waarin zowel de url staat, als de weergegeven tekst. Deze kun je aanpassen.

Groeten,

Richard

richard1970 zei:
Hiu Guido,

Klik met de rechter muisknop op de cel met de hyperlink, en kies de optie Hyperlink bewerken. Je ziet dan een venster waarin zowel de url staat, als de weergegeven tekst. Deze kun je aanpassen.

Groeten,

Richard

Aangezien ik een hele lijst met van die links heb, zoek ik een commando of een manier om die links zichtbaar te krijgen.
Maar volgens mij heb ik al een mogelijkheid: bewaar de sheet als HTML en open dit HTML-bestand in bijv. Kladblok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan