Link

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tibau
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Hoi,

Hoe kan ik in Dreamweaver een link plaatsen dat verwijst naar een tekst op dezelfde pagina?

Bijvoorbeeld je hebt een pagina met verschillende onderdelen. En je wilt bovenaan een opsomming geven van die onderdelen. Als je dan op een van die opsommingen klikt kom je op het bepaalde onderdeel in die pagina.

Thanks

Ofwel een anchor/anker maken op de plek waar je naartoe wilt linken (deze is niet zichbaar online) En vervolgens een link maken naar dat anker

>>insert >>(named) anchor >>naam geven >>linken maar
>>invoegen >>anker >> (ned.)
^Knoppen Macromediaweaver^

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties maar hoe moet ik er naar toe linken?
Ik heb dus anker geplaatst op de plaats waarnaar ik wil linken. Als ik dan op de andere plaats op het knopje koppeling klik; krijg ik het venster met alle html pagina maar de ankers staan daar niet tussen.

Als ik in het vak koppeling de naam van het anker ingeef krijg ik wel een link maar bij het uittesten ervan krijg ik dan de pagina "kan de pagina niet weergeven"

Code:
<a href=''#naam-anker''>tekst van link</a>

En als je de balk onderin gebruikt en dus tekst selecteerd dan kun je dat crossair gebruiken of typ je enkel #naam-anker

Laatst bewerkt:
Code:
<a href=''#naam-anker''>tekst van link</a>

En als je de balk onderin gebruikt en dus tekst selecteerd dan kun je dat crossair gebruiken of typ je enkel #naam-anker

Ok nu werkt het.
Zal waarschijnlijk aan het # gelegen zijn.
Thanks voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan