Linken binnen acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coenn21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Goede morgen,

ik ben werkzaam binnen een bedrijf die meerdere producten aanbied. Om een goed overzicht van ons productenscala te hebben ben ik bezig om van alle producten foto's en specificaties te verzamelen en te verwerken. Nu wil ik dit op de volgende manier in Acces verwerken:

Eerste blad: Alle artikelnummers, wanneer men op deze artikelnummers klikt wil ik dat Acces de gebruiker doorstuurt naar het specifieke blad van het product zelf

Andere bladen: Hier wordt de gebruiker naartoe 'gelinkt' wanneer de gebruiker op het artikelnummer klikt.

Ik ben bekend met Hyperlinks maar vraag mij af hoe ik dit voor elkaar krijg binnen acces zelf. Het is tenslotte geen link naar een extern bestand.

Groeten,

Coen

Wat bedoel je met 'Eerste blad' en 'Andere bladen'? Heb je het over een formulier met een tabbladcontrol?

ik heb nog nooit met acces gewerkt, maar ik bedoel zeg maar dat je als eerste een lijst met artikelnummers ziet en als je daar dan op klikt je wordt doorgestuurd naar een 'blad' met specifieke informatie over het product.

Als je nog nooit met Access hebt gewerkt, is een cursus misschien wel een goed idee; al was het maar om de gebruikte termen te leren. Dat zou ik dus zeker overwegen!

Wat je nu beschrijft, is een constructie met minstens twee tabellen: een tabel met Artikelen, en een tabel met Artikeldetails. Dat is op zich niet nodig, want specifieke artikeldetails zijn doorgaans uniek voor een specifiek artikel, en die kun je dus makkelijk opslaan in die artikeltabel. Tenzij het gaat over bestelgegevens van een artikel etc. Dan heb je het niet zozeer over specifieke product informatie, alswel over gegevens waarin die artikelen gebruikt worden. Denk aan verkopen (je verkoopt een artikel), bestellingen (je bestelt een artikel) en fabricage (je maakt een nieuw artikel op basis van bestaande onderdelen).

Je beschrijving van je feitelijke vraag is erg geënt op Excel; waarin je dus in verschillende 'bladen' gegevens opslaat. Heb je al een datamodel gemaakt voor je Access database? Weet je kortom al wat je precies op wilt slaan in de database, en welke tabellen je nodig hebt? Heb je dan ook eventueel al een testomgeving gemaakt waar we naar kunnen kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan