Links in een php pagina doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

caspower10

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn site: http://www.dutchchaosclan.nl/.
Ik gebruik mijn pagina's (als voorbeeld mijn indexpagina) als index.php
Dit doe ik zodat ik mijn layout in aparte delen kan beheren. Het ziet eruit als:
PHP:
<?php include("../includes/deel1.htm"); ?>
Dit werkt erg prettig want dan hoef ik bij een layout aanpassing niet alle pagina's te bewerken :)

Toch zit ik met een klein probleempje. Al mijn text in de index.php pagina valt niet te selecteren (links kan je ook niet klikken). Is dit omdat dat niet kan in een .php pagina of doe ik hier iets fout?

Mijn includes/deel1.htm en includes/deel2.htm doen het wel, maar dat is dan misschien omdat het een .htm bestand is?:confused:

Kan iemand mij uitleggen waarom links het niet doen in de .php pagina, of heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Alvast bedankt!
Caspower10

Het probleem is dus dat die .php pagina geen links weergeeft (althans je kan er niet op klikken) en die .htm gedeelte doet het wel... :o

bij mij doen de links het gewoon goed, dus snap ik niet waarom die moeilijk doet.

ik heb al mijn tekst in <p> </p> staan. is dit wel goed?
Paragrafen horen tussen <p> </p> tags te staan inderdaad, dat is het probleem niet. Het probleem is dat je site twee koppen (<head> elementen) heeft, afhankelijk van de browser kan dat voor wisselende problemen zorgen. Vermoedelijk komt dit doordat de pagina die je met de include binnenhaalt een <head> heeft, dit is niet de bedoeling. De CSS die daar in staat kun je trouwens sowieso beter in een extern bestand zetten.

PS: Het is wat laat, maar wellicht een goede tip voor in de toekomst, een site geheel opbouwen uit tabellen is geen goed idee, je raakt na een tijdje heel gemakkelijk het overzicht kwijt en zulke sites zijn vaak moeilijk te onderhouden en aan te passen.

EDIT: Zie trouwens dat je ook twee <html> openingstags hebt, da's ook niet de bedoeling, ik denk dat je al je bestanden even na moet lopen om er zeker van te zijn dat er geen ongewenste elementen worden geïnclude.

EDIT2: Bij dit soort rare problemen is het trouwens een goed idee de site even door de validator heen te halen, dat kan veel tijd besparen.

Laatst bewerkt:
PS: Het is wat laat, maar wellicht een goede tip voor in de toekomst, een site geheel opbouwen uit tabellen is geen goed idee, je raakt na een tijdje heel gemakkelijk het overzicht kwijt en zulke sites zijn vaak moeilijk te onderhouden en aan te passen.

Kan je me een voorbeeld geven hoe ik wel een site moet opbouwen?

Dat is dus precies het probleem waar ik het over had. Wat je nu doet is een complete pagina, inclusies <head> in een andere pagina zetten die ook al een <head> heeft, dat gaat dus fout.
Dit is het enige dat in je news.php bestand hoort te staan.
HTML:
<table  width="626" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">

<tr>
          <td width="546" class="blue" > 

Leden Gezocht!     
          <td width="80" class="top" >04-09-2011</td>
        </tr>

<tr><td class="bottom" colspan="2"><p>Nu Dutch Chaos Clan in de laatste fase is met de website, zijn we opzoek naar nieuwe leden. We zoeken gezellige, enthousiaste, maar ook kwalitatief goede spelers.<br />
Ook zijn we opzoek naar leden die een steentje bij willen dragen aan de website (bijv. reviews of guides schrijven). Editors voor montages zijn ook welkom!<br />
<br />
Voor meer informatie over de clan of hoe je kan aanmelden vind je bij clan in de navigatie-bar.</p></td> 
            <tr><td id="barbottom" colspan="2"></td></tr>
</table>
<br>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

<tr>

Site Constructie     
          <td width="80" class="top" >04-09-2011</td>
        </tr>

<tr><td class="bottom" colspan="2"><p>Wij kunnen met trots mededelen dat de DCC site bijna af is. De nieuwe lay-out kostte veel tijd om te perfectioneren maar we zijn uiteindelijk blij met het resultaat! Binnenkort vind je op alle pagina's content en is de site compleet!</p></td> 
</table>
<br>

</td>
    </tr>
</table>

Het <head> element met daarin de CSS hoort daar dus niet bij. Als het goed is heb je voor je hele site maar één CSS bestand nodig, daar kun je naar linken vanuit je hoofd php bestand (waar de includes in terecht komen.)

Kan je me een voorbeeld geven hoe ik wel een site moet opbouwen?
Op web-garden kun je een goede tutorial vinden (zie mijn sig). Dan krijg je een veel vollediger uitleg dan ik hier één twee drie zou kunnen geven. Het komt er op neer dat je je HTML met divs organiseert en vervolgens met CSS op de goede plek zet.

Ik heb helemaal geen <head> in mijn news.php
zo ziet mijn news.php eruit:
PHP:
<?php

include("style.css");
include("global.inc.php");

$sql= "SELECT * FROM news ORDER BY id DESC limit 0,2";
$res= mysql_query($sql);

?>

<?

while($news = mysql_fetch_array($res)){

//Opmaak van datum
$unixtime = strtotime($news['news_datetime']);

?>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

<tr>

<?php echo $news['news_header'] ?>     
          <td width="80" class="top" ><? echo date("d-m-Y",$unixtime) ?></td>
        </tr>

<tr><td class="bottom" colspan="2"><p><?php echo $news['news_main'] ?></p></td> 
</table>
<br>
<?php
}
mysql_close();
?>      
        </td>
    </tr>
</table>

En wat komt er met deze twee dan binnen?
HTML:
include("style.css");
include("global.inc.php");

Let wel, ik kan vanaf hier alleen de HTML code zien die het resultaat is van je PHP code.

include("style.css"); = De vormgeving van mijn 2 tabellen
include("global.inc.php"); = De connectie van mijn MySql database voor mijn newsposts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan