Linksys E4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

LTD666

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Ik heb sinds een paar weken de Linksys E4200 router. Hier zit een USB poort op voor een harde schijf, maar als ik mijn externe harde schijf via USB eraan hang gebeurd er niets. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Wat had je verwacht? USB-stekkertje erin en gáán met de banaan zoals je een USB-opslagapparaat in je PC prikt?
Niet dus.
Dat ding heeft vast wel een handboek ergens op de website van de maker van de router.

Geen idee...

De beschrijving zegt: Storage Link transforms any USB storage device into a NAS
Dus zou inderdaad elke USB drive die je daar aan knoopt moeten werken...

Ondersteunde bestandssystemen voor opslagapparaat: FAT32, NTFS en HSF+
Handleiding: hier
Delen van de USB harde schijf op het netwerk: Vanaf pagina 57 in die handleiding. Dat moet je als eerste doen.
Toegang tot de USB harde schijf, zodra gedeeld op het netwerk: Vanaf pagina 52 voor Vista, vanaf pagina 53 voor XP, voor Windows 7 vanaf pagina 50.

Ben het wel met minal eens dat je dat ook gewoon zélf had kunnen vinden/opzoeken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb de handleiding nog eens doorgelezen en het is me nu gelukt! weet niet wat ik fout deed maar hij werkt nu wel :)

Wat had je verwacht? USB-stekkertje erin en gáán met de banaan zoals je een USB-opslagapparaat in je PC prikt?
Niet dus.
Dat ding heeft vast wel een handboek ergens op de website van de maker van de router.

.... en 'fatsoen' komt in het handboek van Minal niet voor kennelijk .... :cool:

.... en 'fatsoen' komt in het handboek van Minal niet voor kennelijk .... :cool:

@vanveelen: Uit de startposting kreeg ik de indruk alsof de topic-starter de externe harde schijf fysiek had aangesloten aan de Linksys maar verder nog helemaal niets had ingesteld. Dus dat delen, netwerkverbinding maken etc. nog helemaal niet waren gedaan of geprobeerd.
In dat licht vond ik minal's reactie dus wel gepast en qua toon/inhoud niet onfatsoenlijk. Zie ook mijn eigen eerste reactie die minal daarin gelijk gaf.

@LTD666: Mooi dat het nu gelukt is. Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
@vanveelen: Uit de startposting kreeg ik de indruk alsof de topic-starter de externe harde schijf fysiek had aangesloten aan de Linksys maar verder nog helemaal niets had ingesteld. Dus dat delen, netwerkverbinding maken etc. nog helemaal niet waren gedaan of geprobeerd.
In dat licht vond ik minal's reactie dus wel gepast en qua toon/inhoud niet onfatsoenlijk. Zie ook mijn eigen eerste reactie die minal daarin gelijk gaf.

Kennelijk ontgaat je dus te toon ....
En eerlijk gezegd: waarom heb je zo'n behoefte om hierop te reageren. Jou reactie had ik inderdaad al gelezen dus je hoeft wat mij betreft niet alsnog te reageren ....

Ken je dat spreekwoord: c'est le ton qui fait la musique .... ?

@vanveelen
Ik denk niet dat ik de gevoelens van TS heb gekwetst.

Ik wil geen persoonlijk ongenoegen want ik heb waardering voor je werk hier :thumb:
en het is contra-productief (doel van dit soort forums is het zo goed en zo snel mogelijk helpen van een TS).

Ik zal mijn best doen om het voortaan wat aardiger te neer te zetten maar er komen hier wel zo nu en dan figuren langs die liever een ander in een handboek laten zoeken:evil:

Laatst bewerkt:
[...]maar er komen hier wel zo nu en dan figuren langs die liever een ander in een handboek laten zoeken[...]

@minal: Komt inderdaad wel eens voor. Als ik in een dergelijk geval toch een bijdrage wil leveren, dan verwijs ik naar de pagina (of het hoofdstuk) in de handleiding waar wordt uitgelegd wat de topic-starter moet doen. Het échte werk (=lezen en uitvoeren wat er staat) blijft dus op het bordje van de topic-starter.

Het scannen van een handleiding naar de relevante pagina (of het hoofdstuk) kost een it-enthousiasteling slechts een paar minuten werk. Als daarmee de topic-starter vooruit geholpen wordt dan vind ik dat persoonlijk geen weggegooide tijd, op basis van "Kleine moeite, groot plezier". :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan