Ik zou op mijn nieuwe laptop een linux distributie willen installeren in een multiboot met windows. (waarschijnlijk 2 windowsversies + 1 linuxdistributie).
Vroeger had ik een windows xp en windows vista dual boot maar op mijn nieuwe laptop lukt het installeren van windows xp dus niet meer.
Ik twijfel of ik (1) mijn windows xp installatie (waarin ik m'n dagelijks werk uitvoerde) zou vervangen door een linuxdistributie of (2) m'n vista-installatie zou vervangen door linux.
(1) Bij welke linuxdistributie heb je eigenlijk bijna niet (of het minste) door dat je niet met windows (xp) aan het werk bent?
(2) welke linuxdistributie zou ik nemen voor mijn niet-dagelijks werk?
Ik heb wel al eens rondgekeken en twijfel tussen:
- Ubuntu
- OpenSUSE
- Mandriva
- Kubuntu (al zou deze naar het schijnt minder aangeraden zijn voor linuxbeginners)
Maar als linuxleek kan ik dus echt niet bepalen welke linuxdistributie (van die 4 of een andere) het beste bij me past.
Ik geloof wel dat er genoeg verschillen zijn dat het verschil zou uitmaken...
Kan een linux-expert me helpen met mijn keuze? :S
Vroeger had ik een windows xp en windows vista dual boot maar op mijn nieuwe laptop lukt het installeren van windows xp dus niet meer.
Ik twijfel of ik (1) mijn windows xp installatie (waarin ik m'n dagelijks werk uitvoerde) zou vervangen door een linuxdistributie of (2) m'n vista-installatie zou vervangen door linux.
(1) Bij welke linuxdistributie heb je eigenlijk bijna niet (of het minste) door dat je niet met windows (xp) aan het werk bent?
(2) welke linuxdistributie zou ik nemen voor mijn niet-dagelijks werk?
Ik heb wel al eens rondgekeken en twijfel tussen:
- Ubuntu
- OpenSUSE
- Mandriva
- Kubuntu (al zou deze naar het schijnt minder aangeraden zijn voor linuxbeginners)
Maar als linuxleek kan ik dus echt niet bepalen welke linuxdistributie (van die 4 of een andere) het beste bij me past.
Ik geloof wel dat er genoeg verschillen zijn dat het verschil zou uitmaken...
Kan een linux-expert me helpen met mijn keuze? :S