Sander1001
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 aug 2004
Hallo.
Ik ben van plan om linux te gaan installeren, maar ik ben totaal niet bekend met linux, tot een tijd geleden dacht ik dat het een soort dos-achtig iets was
Maar nu wil ik het zelf proberen, alleen heb ik een paar vragen:

Ik ben van plan om linux te gaan installeren, maar ik ben totaal niet bekend met linux, tot een tijd geleden dacht ik dat het een soort dos-achtig iets was

- Ik geloof dat het gratis te downloaden was, ergens.. maar waar[/url]? (dus niet in de vorm van warez, maar dat het gewoon gratis is)
[*]Kan ik het gewoon installeren op mijn computer? Waar ook al windows XP op staat? Moet ik dan partities maken? Of hoe gaat dat?
[*]Welke linux raden jullie mij aan?
[*]Kan ik het, als ik er later genoeg van heb, gewoon verwijderen? Dus dat ik die partitie weer teruggeef aan windows?
[*] Ik ga er vanuit dat het op een apparte partitie moet, maar hoe groot zal ik die maken?
[*] Kan ik er wel mee op internet? Met m'n adsl/usb modem?
[*] Kan ik, als ik mijn pc opstart, kiezen of ik windows XP wil of Linux?
[*] Kan ik in linux gewoon mijn normale partities gebruiken, dus met muziek en bestanden enzo?
[*] Hoe gaat het installeren precies in z'n werk? Kan ik het gewoon vanuit windows installeren, of moet ik het eerst op cd/dvd branden? En er dan mee opstarten.
[*] Kunnen m'n programma's erop werken? Zoals norton antivirus, dreamweaver, winamp, photoshop? (Ik denk het niet..)
[/list=1]
Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat er iemand antwoord kan geven, en dat het niet op slot gegooit wordt ofzo..
Alvast bedankt