[LinuX] Wat JIJ gebruikt?

Welke distributie gebruik jij?

• RedHat 8/9

Stemmen: 5 17,2%
  • RedHat 6/7

Stemmen: 1 3,4%
  • Mandrake

Stemmen: 10 34,5%
  • TurboLinux

Stemmen: 0 0,0%
  • *BSD

• Debian/Slackware of ander KISS principe

Stemmen: 2 6,9%
  • Linux From Stratch of andere distro vanaf de grond

• SuSE of andere commerciële versie

Stemmen: 4 13,8%
  • Knoppix of andere vanaf cd

Stemmen: 6 20,7%
  • Geen :(

Stemmen: 9 31,0%

• Totaal aantal stemmers
    29
Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Hoi,

Ik wil graag eens weten wie nou eigenlijk welke Linuxdistributie gebruikt (en anders waarom niet)... Er zijn er namelijk zoveel...:8-0:
Zeg ook even waarom je die gebruikt, of waarom niet. Vermeld ook even of je een update abbonnement hebt, zoals RedHat Basic support. Als je Windows gebruikt, vermeld dan ook even wat je ervan vindt dat Micro$oft meegeniet van wat jij aan het doen bent... Als je én geen Windows, én geen Linux/BSD gebruikt wil ik het ook graag weten. :p :love:

Laatst bewerkt:
Ik gebruik geen om de simpele reden dat ik er geen interesse in heb. Ben meer een m$ liefhebber

[Reactie op M@rio]

En waarom, omdat er voor Windows de meeste software is, het het makkelijkst te gebruiken is, of omdat Microsoft zoveel software levert dat het goed samenwerkt? Kan me wel voorstellen dat het makkelijk is dat als iets niet werkt, je altijd bij dezelfde organisatie moet wezen. En wat vind jij ervan dat M$ meekijkt met welke hardware je hebt, welke liedjes je draait en welke software je hebt geïnstalleerd?:confused:

Ik gebruik eigenlijk geen Linux. Windows is nou eenmaal gebruikersvriendelijker en iets wat bijna iedereen gebruikt. Je kunt er gewoon meer programma's voor krijgen. Ik heb wel een Linuxversie op cdrom (Knoppix). Die stop ik soms in mijn pc om er wat mee te experimenteren. Is leuk spul, maar voor het dagelijkse gebruik prefereer ik toch Windows XP.

Mandrake 9.0, maar eigenlijk alleen om er een beetje meer over te weten te komen. Daarom ook Mandrake, gebruikersvriendelijk voor Linux n00bs zoals ik.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Mandrake 9.0, maar eigenlijk alleen om er een beetje meer over te weten te komen.

Gebruik je het dan naast Windows, doe je al je zaakjes hierop of heb je voor je zaakjes een extra PC?

Ik gebruik het omdat ik het in mijn dagelijks werk ook tegenkom. Ook omdat het veel gebruikersvriendelijker is. Over het meekijken ben ik natuurlijk niet zo blij maar dat weerhoudt mij er niet van het te gebruiken.

Heb in het verleden ooit eens linux geprobeerd (welke weet ik niet meer) maar had geen geduld om me daar verder in te verdiepen

Geplaatst door m@rio
Ik gebruik geen om de simpele reden dat ik er geen interesse in heb. Ben meer een m$ liefhebber
Daar sluit ik me bij aan.

Geplaatst door Z-Dragon

Gebruik je het dan naast Windows, doe je al je zaakjes hierop of heb je voor je zaakjes een extra PC?

Op mijn hoofd PC heb ik een dual boot Mandrake en XP en probeer zoveel mogelijk Mandrake te gebruiken.
Voor sommige "zaakjes" heb ik een test PC (volledig ongetweakt Windows ME)
Omdat ik nogal veel spyware test, valt het aantal keren dat ik Mandrake gebruikt nogal tegen (één van de voordelen van Linux: spyware doet het niet :) )

Groetjes,

Pieter

Dus jij bent spywaretester :p? Dan zou je Windowsupdate/mediaplayer ook eens moeten testen:D

Ik gebruik gewoon Windows 2000 en ben er erg tevreden over. Kan er alles mee wat ik wil, iets wat ik van Linux niet kan zeggen.. :rolleyes:

Geplaatst door Pieter Arntz

XP Antispy ;)

Die doet toch niet de Windows update dicht?

Geplaatst door BrEeZeR
Ik gebruik gewoon Windows 2000 en ben er erg tevreden over. Kan er alles mee wat ik wil, iets wat ik van Linux niet kan zeggen..

Alleen games doen een beetje moeilijk onder Linux. Verder heb ik er altijd alles mee gekund wat ik wil??? Wat kan jij dan dan niet onder Linux en wél onder 2000?

Ik draai SuSE 8.0 (zit ik nu op te internetten), daarnaast gebruik ik ook nog Windows 2000 Professional. Prima combinatie.

Geplaatst door blaataap
Ik draai SuSE 8.0 (zit ik nu op te internetten), daarnaast gebruik ik ook nog Windows 2000 Professional. Prima combinatie.

Paar vraagjes:

Waarvoor gebruik je SuSE (en waarom SuSE) en waarvoor gebruik je 2000 Pro (en waarom 2000 Pro)...

Draait dit beiden op dezelfde machine, of een dualboot. Is dit thuis of draait dit op je werk (als je dat hebt :))?

SuSE gebruik ik gewoon om daar wat meer over te weten te komen en om gewoon ervaring te krijgen met Linux en eventueel later c++ te gaan leren. Windows 2000 Professional gebruik ik eigenlijk voor vanalles, voornamelijk webdesign/webscripting, msn, www, irc, apache, mysql, php etc. etc etc.

Dit is gewoon een dualboot met 5 partities. 40 gig HDD, pII 300, 128mb RAM, Nvidia Riva 128 videokaart.

Ik gebruik het niet op mijn werk aangezien ik 15 ben.

Ik draai Gentoo .
Windows heb ik in geen jaren gebruikt.
Thumbs UP

Johan

Geplaatst door Z-Dragon

Alleen games doen een beetje moeilijk onder Linux. Verder heb ik er altijd alles mee gekund wat ik wil??? Wat kan jij dan dan niet onder Linux en wél onder 2000?

Ik wil gewoon de programma's draaien die _ik_ wil en geen alternatieven. Denk niet dat je office XP, winamp, Trillian, Kazaa, Dreamweaver, Flashfxp enz enz voor Linux vind ;)

Daarbij komt dat ik totaal geen verstand heb van Linux. In KDE kan ik me wel redden maar in de console.. no way.

"Daarbij komt dat ik totaal geen verstand heb van Linux."

Waar heb jet dan over ?

Johan.

Geplaatst door johanvrt
"Daarbij komt dat ik totaal geen verstand heb van Linux."

Waar heb jet dan over ?

Johan.

Zoals ik zei, 'In KDE kan ik me wel redden' kortom : Ik heb het geprobeerd maar het beviel gewoon niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan