live update probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Op de site van symantec staat dat er vandaag (10/9) nieuwevirusdefinities ter beschikking zijn via live-update. Als ik echter een live-update doe verschijnen deze niet, maar wel "nis programma updates". Deze laatste wil hij echter niet installeren. BIk kan zien dat het gaat om "norton internet security 2003 versie 6.0.4 update". Er staat ook bij "een update-bestand kan niet op de server gevonden worden voer live-update opnieuw uit". Dit geeft echter hetzelfde resultaat. Nog iemand zelfde probleem of oplossing?

De virusdefinities via live-update zijn ondertussen terug veranderd naar 04/09. Het probleem met de programma-updates blijft hetzelfde.

Geplaatst door luden
Op de site van symantec staat dat er vandaag (10/9) nieuwevirusdefinities ter beschikking zijn via live-update. Als ik echter een live-update doe verschijnen deze niet, maar wel "nis programma updates". Deze laatste wil hij echter niet installeren. BIk kan zien dat het gaat om "norton internet security 2003 versie 6.0.4 update". Er staat ook bij "een update-bestand kan niet op de server gevonden worden voer live-update opnieuw uit". Dit geeft echter hetzelfde resultaat. Nog iemand zelfde probleem of oplossing?

Exact net hetzelfde: norton internet security 2003 versie 6.0.4 update

Mijn NIS 2003 haalde wel de virusdefinities binnen (10-9) maar niet de Update voor de NIS, er staat: LU806: Geen van de door u geselecteerde 1 updates kunnen worden geinstalleerd. Klik voor meer informatie op het plusteken naast de niet-gesitalleerde update(s). Alle beschikbare updates zijn geselecteerd.

Dat klik ik op dat plusteken en dan staat er: Een updatebestand op de server kan niet worden gevonden. Voer LiveUpdate opnieuw uit.

Tig keer gedaan, geen resultaat. Nog meer ''slachtoffers?''

In tegenstelling tot Luden staan bij mij de virusdefinities gewoon op 10/9, dus dat is wel bijwerkt maar de NIS-update niet.

attachment.php

Bijlagen

• liveupdate.jpg
    liveupdate.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 1.263
Nog maar een illustratie. Hopelijk geen herinstall!

attachment.php

Bijlagen

• liveupdate.jpg
    liveupdate.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 1.242
Hier ook zelfde probleem.
Misschien even vragen bij symantec. Er zal bij hun wel iets fout zitten.

Groetjes,

Oh gelukkig maar weer, gedeelde smart is halve smart, ff afwachten maar dan, thnx voor je reactie. :)

Nog steeds dezelfde melding, pc-maat belde net, precies hetzelfde, vreemd dat er dan niks op de site van Symantec staat, althans ik kan dat daar niet vinden. :rolleyes:

Na lang zoeken vond ik deze uitleg op de site van Symantec, moet het nog doornemen, ik snap alleen niet waarom meerdere mensen dit opeens hebben. Iemand nog ideeen waarom en zo?

foutmelding LU1806

Toevoeging, zou het met al die Windows-updates en die patches te maken kunnen hebben? Alhoewel ik die melding al kreeg vanmorgen alvorens de laatste updates en patch te installeren.

Laatst bewerkt:
Luden en Plotter, al een oplossing gevonden? Bij mij en pc-maat nog steeds dezelfde LU1806, ik heb ook de vragen gelezen op Symantec van lui met dezelfde problemen maar gegeven oplossingen, zoals op mijn hierboven gegeven link, hebben bij hun niet geholpen. Symantec blijft dan verder stil behalve dan een advies om te herinstalleren. :mad: :evil:

Geplaatst door gezina
Luden en Plotter, al een oplossing gevonden? Bij mij en pc-maat nog steeds dezelfde LU1806, ik heb ook de vragen gelezen op Symantec van lui met dezelfde problemen maar gegeven oplossingen, zoals op mijn hierboven gegeven link, hebben bij hun niet geholpen. Symantec blijft dan verder stil behalve dan een advies om te herinstalleren. :mad: :evil:

Hoi Gezina.

Klopt, ik had zelf ook al gezocht op de site van symantec en wat jij zegt is waar: opnieuw installeren.
Toch worden er op die pagina meerdere oplossingen gegeven die ik ook nog even wil proberen.
Laat nog wel even weten of het geholpen heeft of dat ik opnieuw geïnstalleerd heb.#$%^$$###@@#

Groetjes,

Heb net liveupdate gedraaid en het rare is dat alle updates binnen worden gehaald en geïnstalleerd behalve deze:
Downloading Norton Internet Security programma-updates (1 of 1), failed.
LiveUpdate could not find an update file on the server. Please run LiveUpdate again.

Nog maar eens verder lezen op de site van symantec want liveupdate doet het dus nog wel.

Groetjes en laat even weten of dit bij jullie ook zo is.

Klopt Plotter, de virusdefs (11-9) worden netjes opgehaald behalve dus die programma-update van 1501 kb, ik vermoed dat die update op een andere server staat, waarom anders wel de virusdefs en de NIS-update niet. Ik wacht jouw bevindingen af! :thumb:

ok even voor de duidelijkheid:

Er zijn op dit ogenblik problemen met het ophalen van Norton programma securuty updates en met het ophalen van de common client.

Dit probleem kom alleen voor bij Norton internet security 2003 in combinatie met windows XP.
Verder is dit probleem alleen in NIS 2003 in de talen Nederlands, zweeds, noors en deens. Dus als je b.v. een Engelse NIS 2003 heb dan heb je er geen last van.

Symantec is hard bezig om dit probleem op te lossen en zal hopelijk vandaag of volgende week opgelost worden.

Alle andere dingen van liveupdate doen het verder prima. Dus de virus definities worden ook opgehaald.

Dit heeft verder geen invloed op de beveiliging van NIS omdat deze update die niet opgehaald kunnen worden alleen een aantal bugs (foutmeldingen) verwijderen die in Norton zitten. Zolang je geen last hebt van deze bugs, hoef je je ook geen zorgen te maken.

Zie hier om welke bugs het gaat:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256c84006d8a15?OpenDocument&src=bar_sch_nam

het is dus gewoon even wachten op een nieuwe liveupdate en dan zal deze wel zonder probleem werken.

Let op: Het uitvoeren van deze oplossing heeft dus geen zin en moet ook niet gedaan worden:

url

@ Saldos, je moest eens weten hoezeer je mij, en ongetwijfeld anderen ook, hebt gerustgesteld! :love: Met dank.

Geplaatst door saldos

Dit probleem kom alleen voor bij Norton internet security 2003 in combinatie met windows XP.
werken.

Hmm dank je wel voor je hulp saldos maar ik werk met 98SE. Foutje van jouw kant of denken ze bij symantec alleen maar aan XP.

Groetjes,

Geplaatst door plotter
Hmm dank je wel voor je hulp saldos maar ik werk met 98SE. Foutje van jouw kant of denken ze bij symantec alleen maar aan XP.
Groetjes,

hm vreemd. Ik heb nog niemand gezien die windows 98 had met dit probleem.
De mensen die ik zag hadden allemaal xp of 2000 pro.

ok, dus blijkbaar hebben mensen met windows 98 dus ook dit probleem dan.

Hey bedankt weten we weer dat het probleem niet bij ons ligt. Ik vraag me wel af waarom symantec dan niet even iets op hun site vermeld, dan weet iedereen tenminste waar ze aan toe zijn. Of is dit te veel gevraagd. Op hun forum waar men een vraag kan stellen komt dezelfde vraag nu ook al een keer of tig voor. Maar ofwel krijg je geen antwoord ofwel een standaardantwoord dat niets verhelpt aan het probleem. Een beetje service moet toch kunnen he. Ik heb betaald voor mijn software hoor (jawel!!) zodoende. Trouwens nu we toch over updateprobs bezig zijn. Hoe zit het eigenlijk met de common client updates, want daar waren ook problemen mee en dus laat ik die ook nog altijd links liggen tijdens een live)update. weet er iemand hier een antwoord op? greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan