Locatie van offline bestanden wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
attachment.php


Het roodomhokte geeft aan dat het om het 20 GB station gaat, in dit geval mijn C:\schijf.
Graag zou ik mijn offlinebestanden elders opslaan, waar meer ruimte is. (we praten namelijk over ruim 80.000 files)

Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • offline2.png
    offline2.png
    33,5 KB · Weergaven: 2.113
Laatst bewerkt:
In IE 6.0:

- Extra
- Internet opties
- Bij Tijdelijke internet bestanden: Instellen
- Dan de knop: map verplaatsen
- Dan kan je een locatie opgeven.
 
Geplaatst door killermenace
In IE 6.0:

- Extra
- Internet opties
- Bij Tijdelijke internet bestanden: Instellen
- Dan de knop: map verplaatsen
- Dan kan je een locatie opgeven.

Nee, dat is anders.

Ik heb het over de offline bestanden van Windowsmappen, geen webpagina's.
De map offline bestanden is een 'folder' op mijn desktop. Echter; daar staat 'ie niet echt (net zoals je prullenbak zeg maar).
Excuus als dat te onduidelijk was.
 
Offline folders is een Database (dus geen fysieke folder) waarinalle bestanden (gecomprimeerd) staan opgeslagen zo uit mijn blote hoofd staat die ergens in de windows map.

Het verplaatsen daarvan moet geheid kunnen maar dat zal een register tweak vergen, eens zoeken.
voor meer info over offline folders:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/learnmore/offlinefiles.mspx

URL aangepast, het is niet offline folders... ms noemt het offline files
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ellasar
Offline folders is een Database (dus geen fysieke folder) waarinalle bestanden (gecomprimeerd) staan opgeslagen zo uit mijn blote hoofd staat die ergens in de windows map.

Het verplaatsen daarvan moet geheid kunnen maar dat zal een register tweak vergen, eens zoeken.

Ik heb gekeken met TweakUI, welke speciale windows locaties kan verplaatsen, maar hier staat hij niet tussen.

Wellicht dat X-SETUP de oplossing biedt? Ik ga eens kijken..

C:\WINDOWS\Offline Web Pages is wat anders..
 
- info die hier stond betrof iets anders, verwijderd om verwarring te vermijden -
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ellasar
betreft een OST bestand... zoek eens in je windows map naar OST bestanden en daarna in het register naar die OST bestanden :)

Hoe weet jij dat nou weer :p.
Ik ga eens neuzelen.. uno momento.
 
Niet gevonden, helaas.

Edit:
Geplaatst door Ellasar
- info die hier stond betrof iets anders, verwijderd om verwarring te vermijden -

Dat verklaart een hoop :rolleyes::D.
 
Laatst bewerkt:
Even neuzen in Knowledge base artikel 312221
(ff de boeken erbij gepakt :)

Het is een verborgen map CSC in je windows map
 
312221, kun je ze meteen versleutelen...Geloof dus niet meteen alles wat MS in haar boeken zet.... (oh wat houd ik toch van Linux :))
 
Geplaatst door Ellasar
Even neuzen in Knowledge base artikel 312221
(ff de boeken erbij gepakt :)

Het is een verborgen map CSC in je windows map

Gespot.. Zo'n superverborgen map zeg maar.. Het zijn in ieder geval geen gewone bestanden dus zoals ik zie..
Dat is balen :confused:.
 
Dat van die CSC map is wel waar :)

"By default, Windows stores its Offline Files cache in C:\Winnt\CSC (or C:\Windows\CSC for Windows XP).

You can move this folder to another disk, if you need too, by using the cachemov.exe utility from the Windows 2000 Server Resource Kit."
 
Leuke avatar trouwens

by using the cachemov.exe utility from the Windows 2000 Server Resource Kit.

Dát bedoelde je!

Ik ga even die kit op proberen te speuren, anders ken ik nog wel iemand die mij misschien kan helpen.

I'll let you know!
 
*KLIK* ziet er hoopvol uit..

Ook hier verwijzen ze naar cachemov.exe, maar dan zowel de GUI variant als de commandline versie.

Ik ga nog kijken of ik aan de GUI kan komen en anders heb ik hier een houvast aan zo te zien.

Edit: CHECK DIT: *KLIK* :D. Ik denk dat ik blij ga zijn!
Edit2: Whieeeee :cool:. het is hem!
Ik ga het morgen meteen proberen! Dit zou echt heel gunstig uitkomen voor mij (ook voor de laptop).

Vraagje erbij: Wanneer je met de files offline hebt gewerkt, worden ze dan automatisch op de server bijgewerkt wanneer je weer verbinding hebt?
En als je ze op de server, of nog ergens anders óók nog heb bijgewerkt?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Vraagje erbij: Wanneer je met de files offline hebt gewerkt, worden ze dan automatisch op de server bijgewerkt wanneer je weer verbinding hebt?
En als je ze op de server, of nog ergens anders óók nog heb bijgewerkt?

Dat is afhankelijk van hoe je de boel lokaal hebt ingesteld en hoe eventueel je domein policies de boel verplichten.

in een willekeurige verkenner onder extra - synchroniseren kun je volgens mij de mappen aan/uitvinken die je wil sync-en maar ook de boel instellen wanneer je het wil sync-en.

als je de domeinpolicies wil doorspitten moet je via start - uitvoeren even rsop.msc starten staan nog wel meer lollige zaken in
 
Geplaatst door Ellasar


Dat is afhankelijk van hoe je de boel lokaal hebt ingesteld en hoe eventueel je domein policies de boel verplichten.

in een willekeurige verkenner onder extra - synchroniseren kun je volgens mij de mappen aan/uitvinken die je wil sync-en maar ook de boel instellen wanneer je het wil sync-en.

als je de domeinpolicies wil doorspitten moet je via start - uitvoeren even rsop.msc starten staan nog wel meer lollige zaken in

Damn I like you :love:. Je bent een user naar mn hart :love:.

Wat betreft de settings; ik heb de offline settings als volgt staan:
attachment.php


Deze instellingen vertellen mij dat ik door kan werken wanneer de verbinding met de server verbroken is. Wat is er echter niet uit kan halen is wat er gebeurt wanneer de verbinding terug is; wordt er dan 'teruggescyhroniseerd' naar de server toe?
Het gaat mij er om namelijk dat ik vaak met een laptop werk. Het zou voor mij dus optimaal zijn dat, wanneer ik alle files thuis van de server haal, en op het moment dat ik daar niet meer ben alle bestanden bij mij heb. Wanneer ik deze bewerkt heb zouden deze dan uiteraard op de server aangepast moeten worden. (daaruit ook mijn vraag; wat als je op 2 locaties offline gaat werken).
Om dit euvel te ondervangen heb ik Synchtoy van Microsoft geïnstalleerd welke mappen kan sychroniseren. Maar in dat geval ga je volgens mij voorbij aan de optie offline bestanden. Synchtoy maakt een kopie, bij offline bestanden gebruik je alleen de kopie wanneer het origineel niet beschikbaar is.

Ik werkt niet met een domein maar met een werkgroep. Voor 4 PC's vind ik een domein nog net iets te groot aangepakt.

De functie die jij zojuist aanriep kende ik nog niet Jij bent een van de weinige die mij dingen leert, die ik EN niet kende EN echt leuk vind :D. Ik ben echt zo'n beheerdersjunkie, gaaf man ;). Ik heb met behulp van de GroupPolicyEditor (gpedit.msc ;)) wel enkele restricties opgegeven wat betreft servergebruik. Hier kon ik geen instellingen voor offline bestanden en sychronisatie hiervan vinden.

Ik ga nu eerst slapies doen maar mijn zoektocht duurt voort :thumb:.
 

Bijlagen

  • settings.png
    settings.png
    49,1 KB · Weergaven: 1.993
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan