Locatie van offline bestanden wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knappe jongen die mij afschrikt :)

Het enige nadeel is dat ik nu niet op mijn werk zit en zelf geen offline files systeem thuis heb.

Maar volgens mij kijk je nu onder extra -> Mapopties in plaats van extra -> synchroniseren
 
Geplaatst door Ellasar

Maar volgens mij kijk je nu onder extra -> Mapopties in plaats van extra -> synchroniseren

Krijg nou wat :8-0:

Ik ga het thuis meteen uitproberen.

Wat ik wel merk is dat wanneer ik de optie offline bestanden heb ingeschakeld dat de aanmeldtijd van Windows (na invoeren gebruikersnaam) opgelopen is tot zeker 2 minuten.. Moet ik nog even zien te fixen.
 
*snik snik snik*

crying.jpg


attachment.php

Bij het onderdeel 'copying offline files cache' gaat het telkens mis..
 

Bijlagen

  • fout.png
    fout.png
    2,9 KB · Weergaven: 184
Ik heb de offline bestanden uitgeschakeld en de PC opnieuw opgestart. Dan zeg ik dat de files naar de E:\ schijf moeten, waar de tool vervolgens netjes de map CSC aanmaakt.
Maar daarna gaat het mis na het 'copying offline files cache'.

Bestaat er nog andere tools die dit doen? Ik heb even in het register gekeken maar kon het daar zo snel niet vinden :(.

attachment.php


De optie DISABLE en REENABLE offline files is ook raar. Als het namelijk nog aanstaat geeft het progje bij het opstarten al een fout dat ik hem moet uitschakalen.

Ik zit nu hier: http://www.mcse.ms/archive60-2004-11-792587.html te kijken, ik ben bang dat het ook met die tool gedaan wordt. Maar ik bekijk het even. Dit is de tool uit de 2000 recourse kit en misschien dat de 2003 kit nieuw licht op de zaak werpt?

EDIT:
And in regards to the cachemov tool.. According to:

Microsoft Windows 2000 Professional Resource Kit
Chapter 9 - Managing Files, Folders, and Search Methods
http://www.microsoft.com/resources/..t3/proch09.mspx

"Moving the Cache
The only way to safely move the hidden system folder
(%systemroot%\CSC) is by using the Offline Files Cache
Mover (Cachemov.exe) tool available on the Windows 2000
Resource Kit companion CD. You can move the cache
database to another location on a fixed disk only.
Toch 2000 :(

EDIT2:
Zit nu hier: http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/c06621675.mspx
 

Bijlagen

  • error.PNG
    error.PNG
    19,2 KB · Weergaven: 286
Laatst bewerkt:
Na een hoop zoekwerk ben ik op de MS site een tip tegengekomen om met een toetsencombinatie de offline cache te herintialiseren.
Na dit truukje heeft het gewerkt en staan mijn offline files op E:\. Op deze manier kan ik mijn C:\ lekker schoon houden :D.
Want ik zet natuurlijk niet de files op mijn server om weer een kopie op de C:\ te hebben :p.

Tevens heb ik het voor mekaar dat ALLE files, dus ook databases en presentaties, gesynct worden !

Bedankt voor de hulp!!

EDIT: Nu heb ik weer een ander probleem zie ik.. Hij negeert de grootte die ik instel voor de hoeveelheid diskspace die gebruikt mag worden.. Schuifje valt terug, zelfs met groepsbeleid.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan