Location en Size veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Beste

Ik ben bezig met een projectje waarbij veel pictureboxen worden gebruikt maar deze moeten mee verplaats en groter of kleiner worden wanneer de grote van de het form wijzigt. Ik weet hoe ik het gewoon met code kan schrijven maar is het mogelijk om gewoon een methode te schrijven waar bij ik gewoon de begin waardes mee geef en de rest in de methode wordt af gehandeld. Ik wil het zo kort mogelijk omdat het er nogal veel zijn :p

PS: Ik ben een leek op gebied van methodes.

Alvast bedankt
Bram

Ik denk dat wat je wilt is al ingebouwd, namelijk de 'anchor' property. Zoek deze maar eens in de properties.
Je kunt een control vastzetten aan een of meerdere kanten van het form. Deze worden groter/kleiner afhankelijk hoe je de anchor inzet.

Aa ok bedank daar had ik nog niet van gehoord maar er zit nog een klei probleempje bij. Ik heb in een picturebox een afbeelding staan van een grondplan van een machine park. Door middel van panels wil ik de machines kunnen inkleuren wanneer deze in werking zijn (de data wordt serieel binnen gezonden) maar het probleem is dat de afbeelding van het grondplan eerder lang is dan breed ik heb de sizemode op zoom staan omdat dit het grondplan het beste wordt weergegeven. Maar als je dan gebruik maakt van die anchor en je veranderd het formaat van het form dan komen de panels niet meer overeen met het grondplan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bram

Dan wordt het dus berekenen aan de hand van de begin afmetingen van de afbeelding en na elke size wijziging denk ik?

Kun je eens de afbeelding uploaden? Dan kan ik morgen wat proberen.

Of mischien de afbeelding in stukken knippen en per picturebox een gemarkeerde afbeelding switchen? Ik weet niet of het eenvoudig is met vierkantjes.

Inderdaad even lastig omdat bij zoom de afbeelding in het midden wordt gezet en gaat het alle kanten op. Ik probeer nog even verder.