log 7-3-05 internet doet raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tinky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry dat ik steeds zo van die berichtjes plaats, maar het is zo onzeker of het wel of niet lukt.

zie bijlage voor taakbeher wat er allemaal draait nu

misschien staat er nog iets raars tussen?

Bijlagen

Methode 2 dus.

Haal het vinkje bij de Proxy inschakelen weer weg en zet in Avast voor het Webshield de opties Cookie Control and Ad Blocking uit (deze dingen doet ZA al voor je, dus het kan weinig kwaad)

Grtz,

Pieter

Hoe kom ik daar?
Als ik Avast open zie ik dit

Zie bijlage

hier is het

en ik krijg ook nog steeds die melding van Zone alarm als ik herstart

Bijlagen

Ik heb Avast nooit gebruikt maar Netwerk Schild lijkt mij de juiste plaats om te kijken voor de instellingen van Cookies en Advertenties.

Die melding van ZA is een rare. Die behoor je alleen te krijgen als je een (illegale of) niet geregistreerde versie van Zone Alarm Security Suite hebt geinstalleerd.

Grtz,

Pieter

Nou het was weer zover ik kan ongeveer 5 minuten of misschien iet minder werken online en dan is het over.

Heb inmiddels denk ik wel een keer of 7 herstart om mijn reacties te kunnen plaatsen.

en bij elke herstart krijg ik de volgende melding.
Zie bijlage

Bijlagen

Als ik za uninstall wil doen dan krijg ik de melding dat het niet kan omdat er nog andere true vector base programs draaien en ik weet niet hoe die uit te zetten:confused:
Ik weet niet eens welke progr. dat zijn:eek:

Anders had ik ZA er allang afgehaald en dan denk ik dat het ook al een stuk beter zou zijn.

ik heb een paar printscreentje gemaakt van AVast
misschien kun je daar iets mee?
Ik niet namelijk:(

zou het te groot zijn?

ja dus
heb ze opgedeeld in 3 delen

Laatst bewerkt:
heb inmiddels ontdekt dat er nog een oude versie van ZA (meedraaide??) Iig mis ik het progje
SSLEAY32.dll

en het zal niet meevallen om dat te pakken te krijgen omdat ik niet erg lang toegang heb tot internet

Ik weet het niet meer
:(

Geplaatst door Tinky
Ik weet het niet meer:(
Een paardenmiddel dan maar:
Download eerst RegCleaner; het is een programmaatje van 500 kB, dus dat moet toch wel lukken.
Installeer het, maar doe er nog niets mee.
Start op in Veilige modus (tijdens opstarten F8 ingedrukt houden).
Verwijder de hele map ZoneLabs uit C:\Program Files.
Verwijder de hele map Internet Logs uit C:\Windows.
Start - nog steeds in veilige modus - RegCleaner, vink alles van ZoneLabs aan en klik rechts onder op Remove selected - zie bijlage.
De registerverwijzingen worden nu ook verwijderd.
Klik vervolgens op Tools > Registry Cleanup > Do them All en verwijder alles wat verder nog gevonden wordt - dat kan behoorlijk wat zijn, maar het kan absoluut geen kwaad dit te verwijderen; integendeel. :)
Start nu opnieuw op. Je hebt nu even geen firewall, maar als ik het goed heb heeft WinXP een firewall van zichzelf - als je die in kunt schakelen is het prima. Lukt dat niet, dan moet het maar even zonder firewall
Zoals Pieter al zei kunnen Avast en ZoneAlarm niet goed met elkaar overweg.
Ik gebruik zelf AVG Free Edition en ZA Free Edition en dat gaat prima samen.
AVG kun je hier downloaden en ZoneAlarm hier.
Verbreek na het downloaden je internetverbinding, schakel de firewall van XP eventueel weer uit en verwijder Avast op de normale wijze via Instellingen > Configuratiescherm > Software.
(Even terzijde: in je Taakbeheer zie ik dat ashServ.exe, dat het belangrijkste onderdeel van Avast is, 86 % van je processorvermogen gebruikt. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik vind het wel veel. Ik kan in Win98 niet van elk programma apart zien wat het gebruikt, maar de programma's die altijd draaien, waaronder AVG en ZoneAlarm, gebruiken samen niet meer dan 3 % van het processorvermogen.)
Als je Avast hebt verwijderd, start dan RegCleaner weer en ga weer naar Tools > Registry Cleanup > Do them All; verwijder ook nu weer alles wat eventueel gevonden wordt.
Installeer dan AVG en ZoneAlarm - als het goed is maakt AVG je er zelf op attent dat je de database moet updaten; anders moet je dit zelf even doen.
Hopelijk zijn de problemen hiermee opgelost.
Zo niet, dan horen we het wel weer.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
ik wacht nog heel even op mijn log:rolleyes:
en als dat niets uithaalt dan de bijl erin:p

tot nu toe doet ZA het nog niet er staat een groot geel kruis doorheen.
Is wel weer in mijn blauwe balk onderin te zien, maar als ik er met het pijltje op ga staan dan staat er
true vector service is shut down
en als ik het opendoe staat er
system error please reboot. Nou dat heb ik de hele dag al gedaan.:confused:

het ziet er heel anders uit en nu weet ik niet wat te doen want dat schermpje in je voorbeeld krijg ik niet:(
het is echt heel anders:o

Geplaatst door Tinky
het ziet er heel anders uit en nu weet ik niet wat te doen want dat schermpje in je voorbeeld krijg ik niet:(
het is echt heel anders:o
Kun je me eens een screenshot sturen? PrintScreen werkt in Veilige Modus net zo goed.

Guus.

Laatst bewerkt:
Mocht je problemen hebben om dat screenshot te versturen als bijlage (doordat het bestand te groot is bijvoorbeeld), stuur het dan als bijlage naar het Hotmail-adres dat je op mijn website kunt vinden.

Guus.

bij scan met mcafee kreeg ik de melding
Joke Screen-mates

hoe kom ik daar nu weer vanaf?
kan niet meer dubbelklikken om te openen

heb ik gedaan.

Maar ik ben er nog niet mee begonnen.
Moest eerst cdtjes kopen om een backup te maken.

Krijg ik dat wat ik op dvd rw wil zetten er niet op.
Ik heb het met oppakken schuiven gedaan, maar krijg de melding er staan documenten inwachtrij en als ik dan de opdracht geef om uit te voeren krijg ik de melding dat de cd vol is .
Nou ja ik snap er dus gewoon niets van.

Maar met plakken lijkt het niet te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan