Geplaatst door Tinky
Ik weet het niet meer
Een paardenmiddel dan maar:
Download eerst
RegCleaner; het is een programmaatje van 500 kB, dus dat moet toch wel lukken.
Installeer het, maar doe er nog niets mee.
Start op in Veilige modus (tijdens opstarten F8 ingedrukt houden).
Verwijder de hele map
ZoneLabs uit
C:\Program Files.
Verwijder de hele map
Internet Logs uit
C:\Windows.
Start - nog steeds in veilige modus - RegCleaner, vink alles van ZoneLabs aan en klik rechts onder op
Remove selected - zie bijlage.
De registerverwijzingen worden nu ook verwijderd.
Klik vervolgens op
Tools > Registry Cleanup > Do them All en verwijder alles wat verder nog gevonden wordt - dat kan behoorlijk wat zijn, maar het kan absoluut geen kwaad dit te verwijderen; integendeel.

Start nu opnieuw op. Je hebt nu even geen firewall, maar als ik het goed heb heeft WinXP een firewall van zichzelf - als je die in kunt schakelen is het prima. Lukt dat niet, dan moet het maar even zonder firewall
Zoals Pieter al zei kunnen Avast en ZoneAlarm niet goed met elkaar overweg.
Ik gebruik zelf AVG Free Edition en ZA Free Edition en dat gaat prima samen.
AVG kun je
hier downloaden en ZoneAlarm
hier.
Verbreek na het downloaden je internetverbinding, schakel de firewall van XP eventueel weer uit en verwijder Avast op de normale wijze via
Instellingen > Configuratiescherm > Software.
(Even terzijde: in je Taakbeheer zie ik dat
ashServ.exe, dat het belangrijkste onderdeel van Avast is, 86 % van je processorvermogen gebruikt. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik vind het wel veel. Ik kan in Win98 niet van elk programma apart zien wat het gebruikt, maar de programma's die altijd draaien, waaronder AVG en ZoneAlarm, gebruiken samen niet meer dan 3 % van het processorvermogen.)
Als je Avast hebt verwijderd, start dan RegCleaner weer en ga weer naar
Tools > Registry Cleanup > Do them All; verwijder ook nu weer alles wat eventueel gevonden wordt.
Installeer dan AVG en ZoneAlarm - als het goed is maakt AVG je er zelf op attent dat je de database moet updaten; anders moet je dit zelf even doen.
Hopelijk zijn de problemen hiermee opgelost.
Zo niet, dan horen we het wel weer.
Guus.