Log vol met Magyarock

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Mijn logs van Norton firewall zitten vol met Magyarock.
Het enige dat ik te weten kwam is het feit dat het een radiozender is. Nou heb ik wel muziek maar rock......

Ja maar ik wel. Mijn hele beeld en de rest daaronder stond vol met die Magyarock. Het werd niet geblokt.
De laatste twee weken kon ik totaal niet meer downloaden en mensen ook niet bij mij.
Natuurlijk heb ik nu op alle poorten dat adres geblokt maar hoe makkelijk wijzigen ze dit b.v.

Al eerder had ik poort 8080 speciaal geblokt omdat mijn router dat vertikt. Als ik echter WinMx opstart die 6257 en 6699 gebruikt dan krijg ik ook alarm op poort 8080.

Het zit me dus echt niet lekker. Ik zou wel weer eens ouwerwets willen downloaden :mad:

Geplaatst door Elisa
Het werd niet geblokt.
Dan is het wat anders.:)
Ik heb geen pasklare oplossing.
Ik gebruik zelf de volgende beveiliging en heb nooit last van dit soort problemen. En ook niet van virussen of spyware.
Misschien heb je er iets aan.

- AVG Antivirus Free edition
- ZoneAlarm Free edition
- SpywareBlaster
- SpyBot S & D met Resident ingeschakeld en TeaTimer uitgeschakeld
- Ad-aware SE
- Free Surfer pop-upstopper

AVG Antivirus is zo ingesteld dat hij elke dag automatisch update.
ZoneAlarm staat zo ingesteld dat hij in full stealth modus werkt, waardoor de pc onzichtbaar is voor andere pc's.
Met Windows taakplanner worden AVG, SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware 1 x per week gestart (zie bijlage) en vervolgens zonodig geupdate en uitgevoerd.
Free Surfer wordt automatisch gestart bij opstarten van de computer.

Bijkomend voordeel: Al deze software is gratis.

Downloaden:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE
Free Surfer

Handleidingen:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE
Free Surfer

Guus.

Laatst bewerkt:
Al die progjes lopen bij mij al mee. Scannen online 0,0. Trojanscanners 0.0 en de rest hou ik heel goed bij, veiligheids maniak als ik ben.
En dan toch zo'n log. Nu ik die url geblokt heb op alle poorten ziet het er weer normaal uit.
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben.......intrepeteer ik wel goed? Die Magyarock ging op zoveel poorten in en uit. Je begrijpt dat ik alles op vragen ga zetten :)

Geplaatst door Elisa
Die Magyarock ging op zoveel poorten in en uit. Je begrijpt dat ik alles op vragen ga zetten :)
Ik zou niet eens weten hoe je poorten open of dicht moet doen.:D
Voor zover ik weet staat in ZA altijd alles op stealth en op vragen. Als er iets onbekends naar binnen wil wordt dat geblokt en als er iets onbekends naar buiten wil vraagt ZA of dat mag.
Als ik Shields Up de poorten laat controleren is het resultaat altijd dat de computer "onzichtbaar" is voor anderen.
Lijkt me veilig genoeg zo.:)

Guus.

Lucky you! Ik zal het je sterker vertellen. We hebben een router. Normaal gesproken zou daar niets door mogen gaan. Maar 8080 is bv niet dicht te krijgen.
Maar goed, je bent de enige die reageerde dus ik vrees dat niemand hier iets vanaf weet.

Bedankt voor de moeite!

Toch nog even mijn vraag naar boven werken.

Ik vraag het iets anders.
Als er bij een van jullie het log van de firewall vol staat met de site Magyarock i.p.v. local host.
Wat zouden jullie dan denken?

Geplaatst door Elisa
Als er bij een van jullie het log van de firewall vol staat met de site Magyarock i.p.v. local host.
Wat zouden jullie dan denken?
Dat zou ik niet weten, maar als ik op Google naar Magyarock zoek kom ik niet alleen bij een radiozender uit, maar ook bij een Hongaarse domeinregistratieservice - http://magyarock.sw.hu. (Kijk hier maar even - vlak onder je eigen vraag, die door Google al is gevonden.:))
Wat je ertegen kunt doen weet ik nog steeds niet, maar het lijkt me dat zoiets eerder hiermee te maken heeft dan een radiostation.

Guus.

Ik had een andere uitgang na Magyarock en die was nergens te vinden.
Natuurlijk heb ik nu alles geblokt maar ik zou wel eens willen weten of ik gehackt ben geweest.
Nu staat er weer overal Local Host i.p.v. Magyarock.
Verbindingen en intrepetatie van firewalls zullen me wel altijd problemen opleveren :rolleyes:

Geplaatst door Elisa
ik zou wel eens willen weten of ik gehackt ben geweest. Nu staat er weer overal Local Host i.p.v. Magyarock.
Wie weet. Die Magyarocksite vind ik ook een beetje dubieus.
Toen ik hem voor de eerste keer bekeek, stond-ie vrij snel op het scherm, maar in de taakbalkbalk zag ik dat er nog allerlei andere pagina's - en misschien wel andere dingen - geladen werden. Dat ging zo lang door dat ik maar op Stoppen heb geklikt.
De tweede keer gebeurde dat weer niet. Beetje raar allemaal.

Guus.

Dan zou ik AdAware maar even draaien.
De 2e keer had je natuurlijk alles al binnen.
Kunnen natuurlijk ook gewoon de plaatjes zijn geweest die je aan het laden was.
Kijk maar eens in je temp. mappen.

Geplaatst door Elisa
Dan zou ik AdAware maar even draaien.
De 2e keer had je natuurlijk alles al binnen.
Heb ik direct al gedaan - en Spybot S & D ook (jij bent niet de enige beveiligingsmaniak:)), maar die vonden niets schokkends - alleen een paar trackingcookies.
Geplaatst door Elisa

Kunnen natuurlijk ook gewoon de plaatjes zijn geweest die je aan het laden was. Kijk maar eens in je temp. mappen.
Ook allemaal geleegd en die site nog eens bezocht, maar nu gebeurt dat niet meer.
Het lijkt nu weer een normale site.
En bij jou staat er ineens weer overal Local host i.p.v. Magyarock...
Ik begin me af te vragen of het één met het ander te maken zou kunnen hebben?

Guus.

Het is wel zeker dat ze iets met elkaar te maken hebben :D
Voorlopig is mijn down/uploadsnelheid nog steeds 0.0.
Allerlei mensen in WinMx die wel verbinding krijgen maar niet in staat zijn te downloaden. Klopt niet.
Ik heb WinMx er al twee keer afgegooid. Zo gelaten of andere breedte gegeven. Het maakt niets uit.
Firewall geeft gewoon toestemming.
Ik heb nooit zo'n zin om lang te prutten. Dan geef ik wel format c:\ :D

Geplaatst door Elisa
Ik heb nooit zo'n zin om lang te prutten. Dan geef ik wel format c:\ :D
Ik ook.
Al kies ik dan voor format c: /u.
Dan weet je absoluut zeker dat ALLES van je schijf verdwenen is.
Ik ken WinMX niet, maar gebruik sinds een tijdje LimeWire.
Een bijzonder prettig programma.
Ik vind het vooral handig dat alles links wordt gesorteerd op Genre, Artiest en Album, en in het rechter venster op beschikbaarheid, kwaliteit en verbindingssnelheid - beste/snelste bovenaan.
Ik heb niet zo'n supersnelle verbinding (384/96 kb/sec), maar de maximale snelheid van 40 kB/sec haalt-ie praktisch altijd.
Die meervoudige zoekmogelijkheid met tabbladen is ook erg makkelijk.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat we nu langzaam aan in een ander onderwerp belanden :D Op het moment ben ik op een andere manier aan het downloaden maar dat geeft hetzelfde probeem. Ik zal jouw programma eens proberen. Altijd handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan