Login maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,

Wie kan mij vertellen hoe ik een login kan maken voor 2 groepen gebruikers op een bestaande website.
de website bestaat al.... www.leoharmonie.nl
nu wil het bestuur op de site haar notulen en dergelijke zetten...dus dit mag alleen bekeken worden door het bestuur.

En men wil voor de leden een plaats hebben waar de goedgekeurde notulen komen te staan en eventueel ander nieuws wat voor niet leden niet toegankelijk is.

wie o wie kan mij dit in kleuterklas taal uitleggen.

Het makkelijkst is gebruik te maken van een .htaccess en een .htpassword bestand om hiermee een map op de server te beveiligen. In deze map zet je dan de bestanden die alleen voor een groep te bekijken zijn, door middel van het opgeven van een wachtwoord. Doe dit dan voor twee mappen (bestuur en leden). Je hebt hier een ftp verbinding met de server voor nodig. Htaccess regelt de beveiliging van de map en htpasswd de lijst met gebruikersnamen en wachtwoorden die toegang hebben tot de map.

Het maken van een htaccess bestand leest u hier onder 'het .htaccess bestand maken'. Alhoewel het maken van een htpasswd bestand er ook staat beschreven is het makkelijker deze met een online tool te genereren, zodat je het bestand alleen hoeft te uploaden. Deze tool staat hier.

bedankt voor je reactie.....
ik ga eens lezen en proberen.

en je mah jij/je/jou tegen mij zeggen hoor.:)

En het werkt.....perfect.
Duidelijk uitleg.....
hartelijk bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan