Logitech Harmony One niet in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4rml355

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Ik krijg mijn Logitech Harmony One maar niet ingesteld met mijn apparaten.

1 Samsung LED TV
1 UPC box digitale TV
1 LG HX521 Geluidssysteem.

Staat als volgt aangesloten.

UPC box direct op TV in HDMI 1
LG Systeem direct op TV in HMDI 2

Tussen de UPC box en LG Systeem witte en rode Tulp.

Layout van het LG Systeem:

HOME

CD-----DVD ----- PICTURE enz ----- Input:
Onder input zit de AUX,
waar hij op moet staan op het geluid van de UPC box te moeten staan. Hier zit ondermeer ook, HDMI 1/2, IPOD enzo.
Maar niet DVD dat valt onder het HOME menu.

Ik krijg mijn Logitech Harmony maar niet goed is gesteld, omdat DVD niet onder het input menu valt. Dus als ik een activiteit aanmaak dvd kijken kan hij niet naar het home menu navigeren. En andersom niet terug naar de input afdeling om op AUX te gaan. Daarbij blijft het systeem staan op het laatst gebruikte, dus uitzetten en opnieuw bijvoorbeeld activiteit tv kijken opstarten heeft ook geen zin.

Iemand tips? Ik hoor graag.

Groet,

Dave

Ik ken het LG systeem verder niet, maar zie wel, dat je de mogelijkheid hebt om een optische kabel aan te sluiten. Waarom deze niet gebruiken direct van de UPC mediabox naar de LG? Geeft beter geluid dan met tulip.

Is het mogelijk om met de oorspronkelijke afstandbediening van de LG, direct naar dvd te gaan?

De UPC mediabox geeft ook geluid door via HDMI, Dus zou je de HDMI van de Mdeiabox direct naar de HDMI ingang van je LG kunnen doen. Daarvandaan HDMI uitgang, naar de HDMI ingang van je TV doen. Zo omzeil je de "Aux input". Als ik de handleiding bekijk.

Ik heb zelf ook de Harmony one en de upc mediabox, maar dan met een Denon AVR receiver ertussen. Kan prima schakelen tussen de activiteiten.

klopt!

Andere opstelling is:

UPC box---->hdmi---->LG systeem----> Direct TV met HDMI LG.jpg

Zoals je ziet gaat hij alleen naar het dvd menu als je op open klikt. Haal je de dvd eruit dan keert hij terug naar het home scherm.

En als ik vervolgens tv wil kijken moet hij naar 5 invoer gaan en dan HDMI 1 selecteren om de UPC box in beeld te krijgen.

Dus nog steeds:

Home

DVD -------- invoer

HDMi1

Bij het instellen van de Harmony wordt alles wat onder invoer staat: IPOD HDMI 1 2 aux optical genoemd. Maar in dat dropdown menu zit niet DVD omdat dat geen apparte modus is.

Het zou mooi zijn als je op 1 of andere manier een aantal actie achter elkaar kan laten uitvoeren een soort macro? Dat je iets can recorderen van twee keer pijl links dan enter en dan 3 keer naar beneden op hdmi 1 om terug naar tv te gaan na het dvd kijken.

Daarbij heel irritant is als je een activiteit dvd kijken doet en je doet alles uit en denkt gewoon actiteit tv te kunnen starten lukt ook niet want de LG blijft op de laatste modus staan. HEEL IRRITANT!

Groet,

Dave

Ben een "soort macro" (begrijp wat je bedoelt) niet tegen gekomen met het instellen van de Hanmony one. Misschien een mailtje naar Logitech sturen?

Werkt prima bij mij

Ik heb absoluut geen problemen met de Logitech Harmony Remote Software (nu al versie 7). Mijn instellingen voor de activiteit TV kijken zijn:

Cisco UPC is aan
Samsung TV is aan
Alle andere apparaten zijn uit
Cisco UPC is ingesteld op Tuner
Samsung is ingesteld op HDMI1

Als radio aan staat wordt deze netjes uitgeschakeld.
De laatste twee zijn toegevoegd omdat ik ook een dvd speler en een blue ray speler er op heb staan, die ieder van een andere HDMI aansluiting gebruik maken. DVD op HDMI2 en BlueRay op HDMI3. Ieder heeft zijn eigen activiteit.

Succes.

Ger

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan