Logitech Z5400 5.1 speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan ajax

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
hallo iedereen van Helpmij.nl

ik heb een vraag over me geluidskaart,
me geluidskaart is de: Soundmax Intergrated digital HD-Audio, Maar met me nieuwe speakerset krijg ik geen geluid uit me centerspeaker de rest wel, moet ik soms een andere geluidskaart kopen?

groetjes

Nee, dat hoeft niet. Kijk de volgende dingen na (zie ook de bijlagen):
1. Gebruik de doorgifte via de SPDIF aansluiting als je een externe decoder-versterker gebruikt, zoals (in mijn geval) de Creative Inspire 5500. Je zult dan wel de externe versterker via coax-kabel (=tulpstekker naar coaxial) of optic-kabel (='glasvezel' kabel naar optical) moeten aansluiten. Zie de eerste 2 bijlagen.
2. Indien externe decoder-versterker: Indien je set niet alles zelf kan decoderen (bijv. DTS, zoals bij mij), installeer ac3filter en configureer die voor doorgifte van (minstens) de ac3 en dts signalen naar de spdif poort. Zet daar dan ook de verdeling over center-speaker en andere speakers op het niveau zoals jij het wilt. (zie bijlage 3, zoals ik heb heb ingesteld).
3. Kijk na of het signaal zoals je het doorgeeft wel via de juiste uitgangpoorten gebeurt. Ik heb wel gezien dat sommige Soundmax/Realtech kaarten de aansluitingen op de (interne) geluidskaart op een bepaalde manier moeten instellen voor surround (inclusief een of ander 'verloopkabeltje'). Kijk dit dus goed na in het boekje van je geluidskaart/moederbord.
4. Kijk na of je je center-box wel goed hebt aangesloten op je externe versterker en of hij ook spanning krijgt.
5. Gebruik de test-mogelijkheid van je set om te horen of de center-box het in het algemeen wel doet, dus niet kapot is of verkeerd aangesloten is.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• spdif_soundmax1a.JPG
    spdif_soundmax1a.JPG
    50,5 KB · Weergaven: 42
  • spdif_soundmax.JPG
    spdif_soundmax.JPG
    32,8 KB · Weergaven: 39
  • ac3_filter.jpg
    ac3_filter.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Met zo'n mededeling kan ik niet zoveel: Wat begrijp je niet? heb je de bijlagen wel bekeken?

We horen het wel.

Tijs.

Ah, ok. Probeer het volgende:
[Windowstoets]R toetscombinatie, en daar invullen: sndvol32.exe
Op Ok drukken, en hopelijk heb je dan het paneel in beeld.

Succes,

Tijs.

Probeer eens op het 'luidsprekertje' te dubbelklikken in het Systeemvak (direct naast de klok, rechtsonder op je scherm?)

Werkt dat niet? En welke melding krijg je dan?

Tijs.

kan het bestand sndvol32.exe niet vinden controleer of u de juiste naam heeft ingevoert, en als ik dubbleklik doe gebeurt er niks, rechtermuisklik kom ik ook nergens, kan ik mixer open maar dat is het niet

Probeer in de mixer te kiezen voor Opties -> Geavanceerde opties.
Dat is bij mij de manier om die geavanceerde zaken in beeld te krijgen, zoals die knopjes uit mijn eerste 2 bijlages.

Helaas heb ik geen Vista, dus moet ik het doen met informatie die op XP van toepassing is.

Alternatief kun je hier kijken naar driversoftware. Je zult dan wel eerst de Soundmax software moeten verwijderen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan