• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

logo invoegen met autocorrect

Status
Niet open voor verdere reacties.

digicat

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Heb al op alle mogelijke monieren geprobeerd om via AUTOCORRECT een ingevoerde code te laten vervangen door een logo. Het lukt mij niet!
vb als ik "lg" intik moet het logo van mijn bedrijf verschijnen (een JPG bestandje)
In WORD is er geen enkel probleem.
In Excel wil het niet lukken.
Wie kent een methode om dat te doen?

Hallo DigiCat,

Dat gaat het makkelijkste via invoegen>>afbeelding uit bestand>>logo aanklikken.

Groeten Justes

Ja, dat weet ik ook wel.
Maar ik wil het kunnen doen via AUTOCORRECT:
je typt een code van een paar letters in en die wordt vervangen door bijvoorbeeld een volledige naam, een volledige zin, een figuur (logo).
In WORD lukt dat perfect en in Excel zou dat ook moeten kunnen, maar het lukt alleen met tekst, niet met figuren.

digicat,
Je hebt gelijk. Autocrrectie werkt zowel in Word als In Excel tenminste als het over tekst gaat. En afbeelding invoegen gaat in Excel echter niet via autocrrectie. Er is wel wat aan te doen doormiddel van een macro:
Sub Logo()
Sheets("Blad1").Select
Range("B32").Select
ActiveSheet.Pictures.Insert("F:\Mijn afbeeldingen\HANDTEKENING.bmp").Select
End Sub

Maak een knop in je werkblad en hang daar de code aan.Vul eerst het juiste padnaam in, dus daar waar je het bestandje hebt staan.

Opmerking:
In dit voorbeeld is gekozen voor cel B32. Je kunt ook een andere of helemaal geen cel opgeven. De ingevoegde afbeelding is toch te verslepen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan