• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

loon werkelijk en begroot

• Onderwerp starter Onderwerp starter otmar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

otmar

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
in mijn bedrijf is de periodieke loonsverhoging bij een ieder verschillend. het hangt af van de verjaardag.
als deze periodiek er aan zit te komen wordt er onderhandeld over de nieuwe loonsom

daarom wil ik graag een tabelletje maken waarin ik de begrote loonsom kan vergelijken met de werkelijke loonsom.

ik denk dat alles wel duidelijk wordt als je het bestandje erbij hebt.

ik zoek dus een formule die bepaald in welke maand de periodieke loonsverhoging plaatsvind, wat de begrote loonsom was voor die maand en wat het werkelijk is geworden.

succes, :thumb:
otmar

ps oplossing mbv vba ook welkom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb een poging gedaan.
Met maar één verschilletje. ????

Bijlagen

ja de formule voor het ophalen van de juiste bedragen in de kolommen begroot en werkelijk is goed, heel erg bedankt daarvoor. (het verschil klopt, was verkeerd door mij ingegeven) :thumb:

nu zoek ik nog een formule die berekend in welke maand de verhoging plaats vind. die is nu nog handmatig ingevuld.

Laatst bewerkt:
ja de formule voor het ophalen van de juiste bedragen in de kolommen begroot en werkelijk is goed, heel erg bedankt daarvoor. (het verschil klopt, was verkeerd door mij ingegeven) :thumb:

nu zoek ik nog een formule die berekend in welke maand de verhoging plaats vind. die is nu nog handmatig ingevuld.

Helaas gaat dit niet samen.
Het één is afhankelijk van het ander, dus dan krijg je andere bedragen als uitkomst,
Heb het in een nieuwe opzet gemaakt.
De blauwe cellen zullen dus een andere maand krijgen.
En dan natuurlijk 2009 nog.
Of je neemt de formule alleen op het werkelijke bedrag van zowel 2008 als 2009.

Bijlagen

maar wat nu als ik heb opgeslagen in welke periode de loonsverhoging plaats vind?

daarbij krijg de melding #getal als resultaat van de formule

ik stuur je daarom een wat uitgebreider voorbeeld.

sorry dat ik het je zo lastig maak, ik vind het echt super dat je me zo wilt helpen!

Bijlagen

Er staat als koptekst in kolom B "Periode" en je wil een de uitkomst van kolom F.
Dit zijn bedragen.
Maar verander de rode "C" in de formule (zoals aangegeven) als ik het fout heb in "F".

Code:
=INDIRECT("Blad1![COLOR="Red"]C[/COLOR]"&VERGELIJKEN($A3&$B$1;Blad1!$A$2:$A$1000&Blad1!$D$2:$D$1000;0))

Bijlagen

ik merk het al het komt heel erg precies.

nogmaal bedankt, ik kan hier verder mee!

dan heb ik nog 1 klein vraagje

je gebruikt matrices, maar als ik de formule (die ik nu helemaal werkend heb, geweldig!) naar beneden sleep dan moet ik elke formule bij langs en f2 doen en ctrl shift enter

is er geen snellere manier om matrices formules naar beneden te slepen. ?

Jazeker is er een snellere manier:
Verander de eerste (bovenste) formule, en sluit het af als matrix.
Nu kun je het met de vulgreep naar beneden slepen.

bedankt gewoon met de vulgreep, ik deed knippen/plakken

nog 1 ding: klopt het dat die formule met indirect er heel lang over doet voordat ie klaar is met berekenen?

bedankt gewoon met de vulgreep, ik deed knippen/plakken

nog 1 ding: klopt het dat die formule met indirect er heel lang over doet voordat ie klaar is met berekenen?

Nee, de Indirect-functie niet, maar doordat het een matrixformule is geworden, wel.
Teveel matrixformules vertragen het bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan