• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loop in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Berichten
764
hoi
wie kan mij helpen met volgende
heb een userform met invoer, als deze fout is ingevoerd wil ik graag dat je terug gaat naar de userform
voor een nieuwe 'poging" de juiste invoer te doen
krijg dat niet voor elkaar.

ik heb dit gemaakt
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
response = MsgBox("Vul hier het juiste bedrag in wat je per consumptie moet betalen" & vbNewLine & "De prijs is nu " & Format(Range("V4"), "€ ##,##0.00") & vbNewLine & "Wil je dit veranderen?", vbQuestion + vbYesNo, "Prijs per consumptie")
If response = vbNo Then
Else
UserForm3.Show
response = MsgBox("succesvol aangepast" & vbNewLine & "De nieuwe prijs is nu " & Format(Range("V4"), "€ ##,##0.00") & vbNewLine & "Is dit goed?", vbQuestion + vbYesNo, "Consumptieprijs aangepast.")
If response = vbYes Then
Else
UserForm3.Show
End If
End If
  End Sub

dit werkt in zoverre dat je wel een tweede invoer kunt doen maar het hel verhaal met mijn msgbox ben ik dan kwijt
zou graag willen dat het weer opnieuw begint alsof je voor de eerste keer op de button klikt
en dat zo vaak zou kunnen tot de invoer juist is

is het iets met loop?
of Do

wie helpt me weer op weg

Don
 
Laatst bewerkt:
Zou je zo vriendelijk willen zijn en mij
Die code te geven weet even niet
Hoe te handelen

BVD
Don
 
Val je gebruikers niet lastig met al die Msgboxen. Niets is zo vervelend dan het constant opspringen van berichten als je aan het werk bent. Ontwerp je UF zo dat er geen ruimte is voor fouten.
 
Met een userform wordt een msgbox overbodig (althans dat zou moeten).
 
Beste,

Een loop met do....loop until lukt niet maar ik het opgelost met de volgende code :

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If UserForm1.TextBox1.Value = "" Or UserForm1.TextBox1.Value = Trim(Sheets("Blad1").Range("V4").Value) Then
    MsgBox ("Prijs werd niet ingevuld of gewijzigd!")
    UserForm1.TextBox1.SetFocus
Else
    Sheets("Blad1").Range("V4").Value = UserForm1.TextBox1.Value
    response = MsgBox("succesvol aangepast" & vbNewLine & "De nieuwe prijs is nu " & Format(Range("V4"), "€ ##,##0.00") & vbNewLine & "Is dit goed?", vbQuestion + vbYesNo, "Consumptieprijs aangepast.")
        If response = vbYes Then
            Unload UserForm1
        Exit Sub
        Else
        UserForm1.TextBox1.SetFocus
        End If
End If
End Sub

Merk op : werk met tab blad1 en userform1

mvg,
tkint
 
hoi ik ga het gelijk eens testen

ik had er dit van weten te maken!

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Do
antwoord2 = MsgBox("Huidig bedrag wat je per consumptie moet betalen" & vbNewLine & "Is momenteel " & Format(Range("V4"), "€ ##,##0.00") & " Met 10% korting" & vbNewLine & "Consumentenprijs is " & Format(Range("V5"), "€ ##,##0.00") & vbNewLine & "Wil je dit veranderen?", vbCritical + vbQuestion + vbYesNo, "Prijs per consumptie")
If antwoord2 = vbNo Then Exit Do
UserForm3.Show
antwoord = MsgBox("succesvol aangepast" & vbNewLine & "De consumenten prijs is " & Format(Range("V5"), "€ ##,##0.00") & vbNewLine & "Onze prijs 10% korting " & Format(Range("V4"), "€ ##,##0.00") & vbNewLine & "Is dit goed?", vbQuestion + vbYesNo, "Consumptieprijs aangepast.")
If antwoord = vbYes Then Exit Do
UserForm3.Show
Loop
  End Sub

het werkt wel maar of dit de juiste oplossing is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan