losse webpagina's opslaan als weer in geheel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Ik heb het verzoek gekregen om van een website, die inmiddels uit de lucht is maar wel door iemand is opgeslagen als allemaal losse pagina's dmv Chrome, weer een geheel te maken. Dit had allemaal veel makkelijker gekund dmv programmas maar zoals ik al zei is de site helaas al uit de lucht.

Ik heb een map met voor elke pagina een html bestand en een voor elk html bestand een map et bijbehorende scripts, css-files en wat andere bestanden die geen extensie lijken te hebben wat volgens mij plaatjes moeten zijn. Ik heb alle bestanden zoals ik ze heb gekregen file:///C:/Documents%20and%20Settings/Gebruiker/Bureaublad/Mucar.nl/mucar.nl%20-%20Mucar%20-%20Producent%20van%20brandweervoertuigen.htm hier neergezet.

Wat mij ook opvalt en verbaast is dat de header niet weergegeven wordt als ik ze open vanaf de server maar wel weergegeven wordt als ik ze open in chrome vanaf de harde schijf.

Iemand een idee waar en hoe te beginnen?

Grtz Merijn

Edit: De site hoeft alleen maar off-line beschikbaar te zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi Merijn,
Zo, dat zijn aardige zoekplaatjes-bestanden! :)

Ik denk dat je beginnen moet met een paar algemene mappen aan te maken:
  • images
  • stylesheets
  • scripts

Het blijkt dat bv. de style_site1.css van de homepage (die in de map mucar.nl - Mucar - Producent van brandweervoertuigen_files zit) dezelfde is als de gelijknamige style_site1.css van de OverOns-pagina (die in de map mucar.nl - MUCAR in een notedop_files zit).
In het bestand zelf wordt het main.css genoemd.
  • Dan zou ik die naam aanhouden, één exemplaar in de map stylesheets zetten, en in de head van alle pagina's daarnaar verwijzen.

Met de scripts zal vermoedelijk hetzelfde aan de hand zijn.
  • Uitvissen welke identiek zijn, in de scripts-map zetten, en ernaar verwijzen op elke pagina.

... wat andere bestanden die geen extensie lijken te hebben, wat volgens mij plaatjes moeten zijn.
Klopt, als ik bv. de FFFFFF(1) van de homepage open in een tekst-editor (Notepad++), begint deze met "png":

ffffff1-screen.png

Maar bv. FFFFFF(6) is een gif-bestand:

ffffff6-screen.png

Aldus:
  • Van de uitgangsloze bestanden de extensie achterhalen via een tekst-editor, in de Verkenner die extensie toevoegen.
  • Dan weer kijken wat dezelfde zijn, en met één naam in de map images zetten.
  • Andere images ook in deze map zetten.
  • En op de pagina's ernaar verwijzen.

De scripts ...
Brrr... er zitten me toch een partijtje scripts & bijbehorende bibliotheken in verwerkt, waar ik lichtelijk koortsig van word. ;)
Bv. een script om 4 images van de brandweerauto in de header na elkaar te laten infaden. Dat zal ook de reden zijn waarom de header het via de server niet doet. Behalve het script zijn daar 4 images voor nodig, à raison van samen 550kB.
  • Daar kan je 1 geanimeerde gif voor in de plaats zetten van 450kB, dan ben je van alles af en de pagina is nog sneller ook:

Het menu-script voor de submenu's is vreemd ingewikkeld gemaakt en levert weinig fraaie html-code op.
  • Daarvoor in de plaats kan je veel beter een css-uitklapmenu maken.

O ja, en in de homepage zijn nog een paar Firebug-elementen geslopen (van tijdens of vlak voor het downloaden), die er niet in thuis horen en rare dingen kunnen doen:
  • In regel 3: een <div id="FirebugChannel"> met een <script src="chrome-extension://... enz.>: kunnen gewist worden.
  • In regel 363 (tussen de </head> en de <body>!): <script src="chrome-extension://... enz.>, kan er ook uit.

Tot zover,
Met vriendelijke groet,
CSShunter

>> Hey css-hunter,

>> Genoeg voer om mee aan de slag te gaan dus ;) Ik ga er meteen mee aan de slag.

>> Thnx Merijn

Met zon stappenplan werkt het allemaal een stuk makkelijker ;) Ik heb alleen het idee dat er ergens iets niet goed gaat, als ik de homepage open om te testen krijg ik steeds deze foutmelding. Ik heb deze foutmelding nog niet eerder gehad en vraag me af waar het weg komt.

foutmelding.JPG

Grtz

Bijlagen

• foutmelding1.JPG
    foutmelding1.JPG
    99,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ah, dit is meteen een mooi voorbeeld waarom spaties in map- en bestandsnamen niet zo handig zijn. ;)

Er staat:
Code:
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Gebruiker/Mijn%20documenten/Mucar%20off-line/mucar.nl%20-%20Mucar%20-%20Producent%20van%20brandweervoertuigen_files/mucar.nl%20-%20Producent%20van%20brandweervoertuigen.htm
Dat betekent:
Code:
file:///C:/Documents and Settings/Gebruiker/Mijn documenten/Mucar off-line/[COLOR="#B22222"]mucar.nl - Mucar - Producent van brandweervoertuigen_files/[/COLOR]mucar.nl - Producent van brandweervoertuigen.htm
Klopt dat deze niet gevonden kan worden:
  • Volgens de structuur in je RAR-pakketje zit die pagina daar niet:
    niet in die ..._files map, maar 1 niveau hoger: in de hoofdmap /Mucar off-line/.

En nog voor het stappenplan (in het begin): alle mappen en pagina's even een korte, krachtige en herkenbare naam geven - zonder spaties!
  • Deze pagina is bv. gewoon de index.html.
  • De map met bijbehorende bestanden (althans tijdelijk, voor zover nog niet ondergebracht in de universele mappen images/scripts/enz.) kan dan worden: /index_bestanden/.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan