Lowercase

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Ik vraag mij af al heel de tijd af waarom men de invoer van gegevens vaak laat Lowercasen om het daarna te controleren? Wat is het nut daarvan i.p.v. te controleren/toelaten op hoofdletters en klein letters?

Er is technisch gezien geen verschil tussen hoi@adres.nl, HOI@adres.nl, HoI@AdReS.nl en HOI@ADRES.NL, dus waarom zou je je gebruikers daarmee lastig vallen?

Ik schrijf soms mijn email adres met een hoofdletter aan het begin, soms met een hoofdletter aan het begin van de provider, soms zonder hoofdletters... ik wil echt niet bij elke site gaan onthouden hoe ik het precies ingevuld heb :)

Voor de gebruikersvriendelijkheid is het daarom prettig als het niet uitmaakt of je hoofd- of kleine letters gebruikt voor dingen die niet case-sensitive zijn.

(ditzelfde geintje gebruiken bij wachtwoorden is natuurlijk niet zo'n handig idee)

Er is technisch gezien geen verschil tussen hoi@adres.nl, HOI@adres.nl, HoI@AdReS.nl en HOI@ADRES.NL, dus waarom zou je je gebruikers daarmee lastig vallen?

Ik schrijf soms mijn email adres met een hoofdletter aan het begin, soms met een hoofdletter aan het begin van de provider, soms zonder hoofdletters... ik wil echt niet bij elke site gaan onthouden hoe ik het precies ingevuld heb :)

Voor de gebruikersvriendelijkheid is het daarom prettig als het niet uitmaakt of je hoofd- of kleine letters gebruikt voor dingen die niet case-sensitive zijn.

(ditzelfde geintje gebruiken bij wachtwoorden is natuurlijk niet zo'n handig idee)

Dus bij een gebruikersnaam waar wel hoofdletters en kleine letters toegestaan zijn moet ik dit dan niet gebruiken? Dus wel laten controleren of hoofd- en kleine letters?

Als het mogelijk is dat gebruiker A 'jan' heet, en gebruiker B 'Jan' en dat twee verschillende personen, dan moet het wel...

De vraag is alleen of je dat wilt; het is namelijk erg onduidelijk naar de andere gebruikers toe :)

Ah ja als je het zo bekijkt heb je zeker een punt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan