luidsprekertje in de taakbalk bij systeemtry wordt niet neergezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

linden656

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
mijne heren, het luidsprekertje komt niet meer in systeemtry bij het klokje. ik heb een nieuwe geluidskaart geplaatst drivers en software
verschillende keren opnieuw geinstaleerd, vinkje op de juiste plaats gezet, maar helaas. Haal ik het vinkje weg en dan toepassen en dan weer het omgekeerde staat hij er wel. Ik vraag mij dan ook af is dit een windows foutje of een registerfout.
Het is ontstaan na dat ik de pc opgeschoond heb met ccleaner en gedeeltelijk handmatig. hoe krijg ik dit weer goed? met bel.gr. leo.

Werkt de geluidskaart überhaupt? Indien wel: komt na het opnieuw opstarten misschien het symbool in het tray terecht? Helaas schrijf je niet, welk besturingsysteem, welk servicepack, en welke geluidskaart je hebt gekocht.

luidsprekertje in systeemtry

mijne heren U hebt gelijk de informatie was te kort. besturingsysteem xp home sp3. geluidskaart creative sb live value. heb ook een herstelpunt geprobeerd ,helaas. heb ook sfc /scannow laten lopen helaas. Geluid opzich is goed in windows en realplayer. Ook het icoontje
van hardware uitwerpen is verdwenen en opstarten duurt erg lang. ik hoop dat dit beter overkomt. met gr. leo

;)Icoontje van geluid terug in Taakbalk?:)

Geef een rechter muisklik op de knop van Start. Kies uit het menu dat dan verschijnt, Eigenschappen (klik erop met een linker muisklik).

In het nieuwe scherm (Taakbalk en Menu Start) klik je op het tabblad Taakbalk. Onderaan zie je daar staan: "Niet-actieve pictogrammen" Klik met je linker muisknop op het vinkje dat er bij staat, zodat die verdwijnt. Sluit het scherm af door op OK te klikken met links.

Nu laat je de pc opnieuw opstarten. Ga nu weer naar Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten en zet het vinkje daar weer neer bij: Pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen.

Zie je hem hierna nog steeds niet, ga dan naar Software en klik daar links in de lijst op Windows onderdelen toevoegen of verwijderen. Doe ondertussen je XP/W7 CD in de speler. Als deze opstart, dan klik je hem weg (CD sluiten). Laat de CD natuurlijk wel in de speler zitten!

Wanneer de Wizard Windows-onderdelen verschijnt, zoek je in de lijst naar: Bureau-accessoires en hulpprogramma's. Nu klik je onderin rechts op Details. In het lijstje dat in een nieuw schermpje verschijnt, klik je dan op "Multimedia" en weer onderin op Details.

Nu krijg je weer een nieuw schermpje. Daar, in deze lijst zoek je nu naar Volumeregeling. Vink deze aan. Vink de ander 2 dingen daar ook aan als dit nu nog niet zo is. Sluit nu af door op OK te klikken, hierna nog een keer op OK en daarna op Volgende.

Nu zal Windows dit onderdeel installeren. Als het klaar is zal Windows dit melden (de onderdelen zijn geïnstalleerd). Of het installatiescherm verdwijnt eenvoudig (zonder verdere mededeling). Sluit nu Software.

Laat de pc nu opnieuw opstarten. Log in. Ga dan weer naar Geluiden en audioapparaten en zet het vinkje bij: "Pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen". Hij zou nu moeten verschijnen in je Systeemvak, rechts onderin, op je Taakbalk.

Laatst bewerkt:
hr. Roionix

ik heb uitgevoerd wat U mij aangaf maar helaas niet gelukt . d.w.z. als ik het icoontje aanvink bij de optie geluiden staat hij er wel,
maar als ik de pc afsluit en weer opstart staat hij er niet meer. Ik moet er maar in berusten want heb al vele dingen geprobeerd en ja
windows heeft altijd wat, wat niet goed werkt. of U moet nog een andere optie hebben, met bel. groet leo

Begin eens met algemeen windows onderhoud: zorg ervoor dat 20% van de schijf leeg is (prullenbak legen, anders dingen wissen en opnieuw prullenbak legen). Verder rechtermuis klik op harde schijf, tweede tab, en alle twee opties voor schijfcontrole aanvinken. Na bevestigingsvenster computer opnieuw opstarten. Let op, dat kan uren duren.

hr.Luts

wat U zei heb ik gedaan pc is helemaal schoon. ccleaner laten draaien, schijfcontrole laten lopen en ja verder weet ik het niet maar nog geen
resultaat. ik zelf heb het vermoeden dat het een register kwestie is en daarom niet mee start. maar goed misschien zijn er nog andere opties
met bel. gr. leo/

Indien het een registerprobleem is dan is het in het algemeen sneller om alles opnieuw te installeren, nadat men de harde schijf heeft geformatteerd. Indien je dat wil doen nog een tip: download XP SP3 en zet het op een usb stick. Dat schilt, na activatie van windows, toch veel tijd (minder bijwerken en opnieuw opstarten en bijwerken en opnieuw opstarten. Anders ben ik een groot voorstander van ubuntu ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan