M$ Explorer / firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Man in trouble

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Ik heb, zoals de meerderheid, gewoon de m$ internet explorer.

Nu heb ik zelf een site gemaakt en dat werkt allemaal goed.

Nu heb ik firefox eens gedownload en nu zie ik dat er bepaalde zaken toch niet werken in firefox die in de Ms explorer wel werken.

Is dat normaal en kun je daar iets aan doen ?

Jeroen

Als je gewoon standaard html-code gebruikt (naar w3c standaarden), werkt je site ook perfect in Firefox. Helaas worden tegenwoordig nogal eens codes gebruikt die IE-specifiek zijn en dus niet werken in andere browsers.

Heb je je site toevallig gemaakt met FrontPage?

Nee, met Dreamweaver.

Maar ik heb wat standaard Java-scripts van internet afgehaald en die ingepast in mijn site.

Het betreft vooral een foto slide-showe die helemaal niet wordt getoond.

Heb je een link naar de site waar het script vandaan komt. Kunnen we eens kijken of het script wel zuivere koek is. JS moet gewoon werken in Firefox.

En een ander "probleempje" zijn de buttons:

Code:
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100" height="20">
<param name="movie" value="home.swf">
<param name="wmode" value="transparent">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="">
<embed src="home.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="20" bgcolor=""> </embed>
</object>

Ik heb de button geplaatst op een gele achtergrond en d.m.v. deze code: <param name="wmode" value="transparent"> aangegeven dat de achtergrond transparant dient te zijn.

Maar in firefox is de achtergrond niet transparant maar wit. Is dat ook op te lossen ?

Laatst bewerkt:
Ik ben geen held in scripts, daarom vroeg ik om een link naar de site van het script en niet het script zelf. Bij scripts van DynamicDrive staat nl altijd vermeld voor welke browsers het wel en niet werkt. Bepaalde elementen in scripts zijn vaak browserspecifiek.

Je moet naar ik zie wmode=transparent toevoegen aan de e.m.b.e.d-tag voor flash. De slide-show werkt gewoon hier (bij van ei tot kuiken en groei kuiken) met Firefox.

Ik bedoelde eigenlijk niet de slite-show maar ik bedoelde DEZE page.

Bovenin moeten de logo's één voor één langskomen. En dat gebeurt wel bij de IE explorer

Je flash code begint met een em.bed code, voeg dat daar toe. Ik weet niet of het werkt, dit vond ik op een ander forum.

Hoe en/of waar moet ik dat dan precies toevoegen. Ik heb het stukje code wel gevonden maar weet niet goed waar het toe te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan