• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Maak Windows snelkoppelingen met VBA

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
In post 35 de gebruikte code. Bestand volgt.
disable regel met ' vraagteken
8 8 is 6 6 gemaakt ivm argument (admintools) naar kolom F ipv H
Is dit juist uitgevoerd?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je gebruikt een parameter in rij 6 op de verkeerde manier, wat ik in #10 al aangaf.
Doe het zo, dat werkt hier goed, zonder enige wijziging in de VBS code:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, dat werkt goed. Wanneer weet jij/ik dan wat ik in kolom F moet zetten? Eerder noemde je dat een argument. Onder details > koppelingsdoel zie je ze niet weergegeven, wel in de snelkoppeling zelf (doel).

Laatst bewerkt:
Een parameter voor het programma waar je een snelkoppeling voor laat maken moet in kolom F staan.
Niet achter de naam van het programma.
Zie regels 1 en 6 in je document.

Laatst bewerkt:
Ja, dat begrijp ik. Maar wanneer is 'iets' een parameter? Als er een spatie staat? Eerder denk ik aan MS-DOS en dan staat er vaak een /

Het is dus uiteindelijk gelukt. Hier wordt veel beter gepresteerd dan in de coalitie. Met dank aan alle medewerkenden. 👍

Een parameter is het als je in MS-DOS een programmanaam laat volgen door een spatie en iets anders.
Als een programma meer dan 1 parameter heeft mag je die wel gescheiden door een spatie in kolom F zetten.
Een parameter wordt ook wel een aangeduid als optie of argument.
Deze kan ook beginnen met een / of een - teken.

Terug
Bovenaan Onderaan