Maakt een nieuwe HD de PC weer snel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Berichten
1.017
Hallo,
Ik heb bij mijn oma op zolder nog wat PC's gevonden.
nu wil ik er een paar opknappen.

Een Dell Dimension 2350 is echt megatraag. nu wil ik hem sneller maken aangezien de specs niet zo slecht zijn. met ccleaner, virusscaner enz. lukt het allemaal niet. Word hij sneller als ik er een andere HD in zet. Ik weet namelijk niet waar virussen gaan zitten dus als ik het zo kan oplossen zou ik het fijn vinden.

mvg,
Elija
 
Goedemiddag,

Misschien een schone installatie doen een nieuwe hd zal niet echt de pc sneller maken .
 
Hoi...

op zich maakt een nieuwe hd de pc niet snel.Met uitzondering als je bijv een 5400rpm chijf hebt en je gaat naar een 7200.Maar dit zal niet echt merkbaar zijn.
Een nieuwe installatie maakt een pc over het algemeen wel weer sneller.Maar het meest merk je met een andere(snellere)processor en meer(sneller)geheugen.
 
Maar naar mijn herringeringen was hij gewoon snel. maar na 4/5 jaartjes is hij echt langzaam geworden.
Ik denk dat het aan virussen licht aangezien ik soms op een oude pc van pentium III 800mhz zit die echt 10x zo snel is.
Dus kan het wel aan de processor/geheugen liggen?

Ik ga toch maar even een andere hd erin doen. kleine moeite.
 
Hoi,

Als je die nog hebt dan zou je dat kunnen doen maar ook die moet je weer opnieuw installeren dus blijft het zelfde als de oude hd opnieuw installeren dus zou ik dat doen.
 
Ja ik zie het. als ik de oude hd erin doen krijg ik, kan boot.... niet vinden.

maar dat maakt niet uit.
Ik geen herinstallatie doen want er staan echt belangrijke dingen op die oude hd.
Ik moet de oude HD gewoon behouden, vandaar dat ik er een andere hd in deed. maar dat werkt niet.
Iemand een oplossing.

PS. in ieder geval bedankt voor de reacties.:thumb:
 
Hoi,

Oke dat is een ander verhaal dan zou inderdaad een andere hd kunnen proberen had wel handig geweest om even te vermelden.
Je zal als je opnieuw wil installeren je cd-rom speler als first boot in de bios moeten zetten.
Wordt de nieuwe hd wel in de bios gezien?
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de pc opstartte met de andere hd kreeg ik: boot.. niet gevonden.
ik kon op f10 drukken en heb dat gedaan.
3x op left cursor geklikt en daar stond: boot devices:
Boot 1: floppy
boot 2: cdrom
boot 3: Harde schijf
Boot 4: weet ik niet meer.

Ik kon niet echt een bios zien.

Ik heb ook geen cdrom van de nieuwe HD. die is gewoon van een andere pc.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Je moet dus de cd-rom op de eerste plaats zien te krijgen,en voor een hd heb je geen cd-rom nodig neem tenminste aan dat de nieuwe ook een ide hd is
 
Laatst bewerkt:
Ja die is IDE.
Dus de CD-rom op plek IDE 1 en HD op 2?
 
Hoi,

Windows installeren? Moet dat, op die nieuwe hd staat gewoon XP met andere bestandjes. de nieuwe hd gebruik ik regelmatig.
 
Ik zal alles nog even op een rijtje zetten want volgens mij is alles onduidelijk:
de oude hd met belangrijke bestanden heb ik eruit gehaald
Ik heb bij de dell de HD van mijn huidige pc gedaan.
Dit lukte niet. de pc herkende de hd niet.
is hier een oplossing voor?

Hopelijk word het zo wat duidelijker
 
Hoi,

Wil je de pc goed hebben werken zal je dus windows opnieuw moeten installeren misschien is het mogelijk de bestanden die je wilt bewaren van de oude hd op een usb stick te zetten en als dat gebeurt is dan gewoon op de oude hd windows opnieuw installeren.
Ik neem aan dat je wel een windows installatie cd-rom hebt?
Dus de hd uit je andere pc is geen optie anders ben je daar ben je de besturing van je andere pc kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb een windows xp cdtje.
Maar het probleem is dat die dell al zover is dat ik niet eens ''mijn computer'' kan openen. ik heb het een keer 10u aan laten staan en het was nog niet geladen:p.
daarom ben ik bezig met andere alternatieven.
 
Hoi,

Dat is niet zo goed alternatief:D even opnieuw wat ik nu even zou doen 1 ) ik zou de hd van de nog werkende pc terug plaatsen en kijken of hij inderdaad nog werkt 2) werkt deze dan zou ik de hd uit de niet werkende pc in de werkende pc proberen bij te plaatsen lukt dit en deze pc start op en je ziet dus de hd die bij geplaatst is dan zou je daar je bestanden eraf kunnen halen 3) is dit gelukt dan de oude hd terug in de niet werkende pc bouwen en dan kijken of je windows opnieuw kan installeren.
Hoop dat je me verhaaltje begrijpt is even puzzelen maar zo zou het moeten lukken.
 
Ik heb bij de dell de HD van mijn huidige pc gedaan.
Dit lukte niet. de pc herkende de hd niet.


Hopelijk word het zo wat duidelijker

Je kunt ook niet zomaar een hd met een OS uit een andere pc overzetten.
Je zult een OS met alle benodigde drivers opnieuw moeten instaleren.
 
@Frankwannet,

Ik denk dat hij nu aan het puzzelen is:D maar als tweede hd bijhangen wil wel eens lukken tenminste dat hoop ik voor hem.
 
Zoals ik het begrijp wilt die nu vanaf die tweede hd uit de andere pc windows opstarten en dat gaat normaal gesproken nie lukken nie..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan