Maakt het uit hoeveel vermogen mij voeding heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo,
Toen ik mijn pc kocht (het was gewoon een standaard pc) zat er een interne vidokaart van 32 mb in. Dat vond ik niks dus had ik de Nvidea Geforce FX5500 erin gezet. Die is nu kapot. Nu heb ik mijn interne videokaart weer geactiveerd. Maar gaat nu echt traag ik kan amper naar beneden scrollen op een pagina met die kaart. Dus wil ik graag een andere videokaart kopen ik had al een op het oog de "SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 3850 512 Mb GDDR3 AGP", maar nu heb ik ergens gelezen dat je er een goeie voeding voor nodig hebt nu heb ik maar een standaard pc met maar een voeding van 250W die wil ik dus graag uitbreiden. Nu had ik okal een voeding op het oog. Maar mijn vraag is "Kan ik elke voeding in mijn pc doen die ik maar wil? Het gaat dan vooral om het vermogen (W) dus kan ik bv. een voeding van 1200W zo maar in mijn pc zetten zonder dat alles doorbrand? of moet ik eerst alles door meten en overal weerstandjes tussen zetten. Hier onder wat info over mijn pc en de voeding die ik wil kopen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag.

dxdiag.jpg

En dit is de voeding die ik erin wil zetten.

https://www.afuture.nl/artikel.php?id=983

Nog een keer mijn vraag in het kort "kan ik deze voeding samen met de videokaart die ik wil kopen zo in mijn pc zetten zonder dat er iets door brand?

Oke, heb ik ook niet voldoende aan die voeding die ik wil kopen dan? die van 370W?
En dan is nog niet mijn vraag beantwoord van kan ik er zo een voeding inzetten van die jij zij van 500W zonder dat alles door brand? en hoef ik dan niet alles door temeten enz?

Oke dat is mooi.
Dan ben ik nu al een heel eind opweg.
Nog even een vraagje over de videokaart zelf.
Ik had gelezen op internet in de reacties vd videokaart dat het een erg goeie videokaart is maar dat die nogal wat lawaai maakte. Hoe is uw ervaring hier mee?

Daar ga ik dus niet in mee!!!!.Ik hoor die kaart nauwelijks als ik het zo kan/mag zeggen.
En op agp gebied is dit momenteel toch de beste kaart die er is...

Oke mooi,
En wat voor spellen kan ik allemaal draaien? en op wat voor kwaliteit?
Ik wil graag cod5 willen spelen en far cry 2 heeft u meschien een idee of ik die dan kan draaien en met welke kwaliteit dan?

idd een leuke site!
Klopt heb niet zo'n goeie proccesor :(
Het geheugen wil ik ook nog aangaan passen voor de vakantie minimaal.
Enig idee hoe ik daarmee te werk moet gaan? Ik heb 2 bankjes op mijn moederbord voor geheugen. En er zit al 1 in van 1gb zoals u al zag. Kan ik nu er nog gewoon een bij zetten van 1 gb of is dat niet verstandig. Had al wat gelezen om ze in douel chennel te zetten en ik had ook gelezen dat als je dat wou dat het 2 dezelfde moesten zijn. Met even veel geheugen en met de zelfde snelheid. Is dat ook zo? En hoe moet ik kijken wel geheugen op mijn moederbord past? bij een videokaart is het apg en pci-e enz.

ja idd je hebt het eigenlijk al goed begrepen.

En idd even opzoeken welk geheugen en hoeveel je kan plaatsen.
Verder zeg ik je wel dat ondanks de upgrade naar deze kaart je de nieuweste games dus niet of nauwelijks kunt gaan spelen.
De processor blijft dan je bottleneck.

Oke,
Waar kan ik opzoeken hoeveel er in mijn pc kan?
En waar kan ik dan goedkoop een proccesor kopen?
En welke zou dan bij mij passen?

als je een andere processor wilt kom je ook aan een ander bord ander geheuegen en andere videokaart.
Omdan nu nog voor een agp kaart te kiezen zou dan zonde zijn.

Kijk eens op de site van je fabrikant wat mogelijk is.Ik moet offline nu want heb nog een afspraak maar zal zeker nog kijken naar de mogelijkheden.

Jij zou dan eigenlijk bij jezelf te rade moeten gaan of je nog wilt upgraden of gaan sparen voor iets anders;)

Ik denk dat als je spellen zoals CoD5 zou willen spelen beter je hele PC een upgrade kunt geven. Je processor gaat een bottleneck vormen, dan heb je nog weinig aan je videokaart!

Trouwens, om dat langzame scrollen op te lossen: Installeer de drivers van de onboard videokaart. Te vinden op de site van HP/Compaq.

Is het niet een beetje zonde om zoveel geld in een videokaart/voeding te steken terwijl je pc het verder niet bij kan houden? Dat is een beetje als formule 1 wielen onder je fiat panda zetten. Je kan er leuk mee opscheppen, maar verder ook niets.
Is het niet beter ofwel een vergelijkbare kaart als erin zat te kopen, of een volledig nieuwe pc? Dit is echt zonde van het geld imo.

Een HD3850 is echt zonde van je geld.
Op dit moment dan.

Jij wilt de nieuwste spellen spelen en daar is je processor echt te traag voor.

Wat je zou kunnen doen is een relatief goedkope upgrade: Nieuw moederbord, processor, geheugen, videokaart en voeding.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...198681]=1&product[101159]=1&product[100663]=1

Dit is zo ongeveer het goedkoopste dat ik kan adviseren. Maar ja, als je het geld niet hebt, dan lukt het niet...
Met een HD3650 zet je ook wel een stapje en is nog enigzins betaalbaar. Misschien een alternatief...

Ja ok,
Daar hebben jullie wel gelijk in.
Alleen ik ga vadaag proberen om mijn proccesor te overklokken.
Dan kan ik even kijken wat ik dan kan halen. Heb gelezen dat die dan wel 2,8 GHz kan worden. Wat denken jullie dat ik kan gaan halen?

Het resultaat kan erg verschillen (van enkele MHz'en tot meerdere GHz'en). Ook een zeer, zeer goede koeling is nodig voor overklokken.

Maar, zeker voor iemand die weinig kaas van overklokken gegeten heeft, is het NIET aan te raden!! Mocht je echter toch gaan overklokken, kun je beter beginnen met een oud systeempje. Dan kun je weinig of niets verzieken, hooguit je oude systeempje naar z'n grootje helpen.

Ik houd het bij wat anderen je ook al verteld hebben, met een Tweedehands PC (P4, Athlon 64) kom je vele malen verder. Je huidige systeem is een dergelijk dure upgrade niet waard, simpelweg omdat de andere componenten dit niet aankunnen.

En mocht je hulp nodig hebben bij het uitzoeken van een wél geschikte PC, geef maar een gil.

En een nieuwe proccesor? zonder het hele moederbord te vervangen?
Heb een idee hoe en wat is dan nodig heb.
Kan iemand voor mij kijken? wat een goeie niet al te duure proccesor is? die in mijn pc past. Ik dacht aan een rond de 3 GHz. Ik weet niet of er een duocore in kan. Vogens mij niet.

Moederbordnaam: Asus A&V8X-LA (kelut)
Proccesor: Amd Sempron, 2000 MHz (12 x 167) 3000+

Een van de snelsten op dat socket heb ik zelf ook eens gehad, een 3200+. Een merkbaar snellere CPU voor jou is niet haalbaar. Je kunt beter naar een goedkope CPU/mobo kijken, is leuk om te upgraden.

Om maar even een goedkoop en zeker goed upgradebaar systeempje in elkaar te zetten:

Moederbord:
http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM2+

CPU:
http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+AM2

En RAM:
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-667

Alles is afhankelijk van je budget, ik kan natuurlijk niet in je knip kijken.

Hoi
(topic bijgelezen)

Ik denk zelf dat het laatse voorstel ook geen soelaas bied.
Als je dan toch echt nieuwer en beter wilt gaan dan zou ik zeggen ga even met je oude set verder en spaar even goed door......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan