Maandupdates helpen slaapstand iedere maand om zeep,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb al een jaar een irritant probleem. Ik heb mijn laptop zo ingesteld dat hij gaat slapen als ik de klep dicht doe. Probleem is dat na iedere patch tuesday de laptop bij het in slaapstand gaan crasht en geheel opnieuw moet opstarten met melding dat niet goed is afgesloten.
Na de update is het op geen enkele manier te herstellen (niet via wizard en niet handmatig), de lap blijft crashen. Vreemd genoeg verdwijnt het probleem na een week of 3, de lap wordt keurig wakker totdat de volgende patch weer geïnstalleerd is.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Laptop draait al heel wat jaartjes, dus opstarten duurt eventjes...:confused:

Hallo en goedemorgen deze morgen. Verwarring alom bij dit fenomeen. Klikje en lees de story.

Alles over slapen, sluimeren en stand by komen voor bij.

Wellicht is het handig de automatische updates uit te schakelen en eens een keer te proberen dit iedere maand handmatig te doen.

Vaak wordt de computer automatisch opnieuw opgestart na iedere update. Dat zal bij jou wel automatisch gaan. Of je hebt daartoe opdracht gegeven.

Verder kun je hier eens een kijkje nemen en veranderingen aanbrengen. Kijk wel uit met aanpassingen in het register. Maar als je weet wat je doet is dat natuurlijk geen probleem. Klikje voor lezen.

Maak eerst een backup van het register. Klikje

Voordat je backup van je register maakt, maak eerst een herstelpunt dan kun je altijd terug. Succes ermee.

Ik neem aan dat je klok goed staat en de tijdszone.

Laatst bewerkt:
Even nagekeke, maar klep dicht is inderdaad gewoon slaapstand.
De herstart volgt na de installatie van de update, wel wordt er nog netjes gevraagd of het nu mag.
Allerlei instellingen al nagekeken ook in het register gekeken of ik iets kon vinden dat een verschil gaf tussen met probleem en zonder, niets kunnen vinden.

De auto-update zal ik inderdaad eens uitzetten en de diverse update stuk voor stuk doen.

Bij het nakijken van de slaapstand viel met trouwens op dat ik de speciale "god-mode" configuratie kwijt ben, een handige instelling om alle mogelijke instellingen aan te passen, keurig in een tabel met onderverdeling.

Maar sinds gisteravond werkt de slaapstand weer goed, mooi moment om auto-update uit te zetten.

Oke er is dus al wat getackeld. :eek:

Mooi wil je de Godmode terug of heb je hem alweer. Volgens mij kun je hem ook gewoon een andere naam geven en hem noemen. ;)

"Jezusmode". zonder die AANHALINGSTEKENS EN DIE PUNT :D

En laat eens weten over een paar dagen of zo, hoe het allemaal verder heeft gewerkt. Groetjes Manamana. :p

Nou, die speciale modus ben ik nog even kwijt. Was dacht ik een verborgen instelling die je met een speciale link kon oproepen. Omdat het icoontje gelijk was aan het "gewone" icoontje denk ik dat ik bij een opschoonactie van bureaublad de verkeerde heb weggegooid. (want ja, ik had 'm een andere naam gegeven....... configuratie..... :-( )

En nu maar wachten op de volgende patch-tuesday....

En voor degene die nu nieuwsgierig zijn geworden: http://www.online-tech-tips.com/windows-7/add-the-god-mode-control-panel-to-windows-7/

Laatst bewerkt:
Oke mooi even afwachten en we horen weer van je. Groet Manamana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan