Macbook pro 13 inch i5 2,3Ghz of Sony Vaio VPC-SB1X9E/B

Status
Niet open voor verdere reacties.

rv94

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
306
Hallo,
Ik heb voor mijn studie een laptop nodig mijn voor keur gaat zelf uit naar een macbook, maar is dit wel een handige keuze?
Eisen pc voor de school

-Intel i3 processor
-4Gb ram
-Videokaart met eigen geheugen
-Wireless ondersteuning voor N standaard
-Minimaal 250Gb HD
-Windows 7 64 bit besturingssysteem
(Dit zijn de eisen van 2010 er staat in juni 2011 komen de nieuwe eisen)

Hun mening over een mac
Wij raden studenten aan een PC-laptop te kopen omdat bepaalde educatieve software alleen met Windows werkt. Als je liever een Mac van Apple aanschaft, dan is dat geen probleem. Het Mac OS moet minimaal versie 10.6 zijn. Op een Apple-computer is met de standaard bijgeleverde software ook Windows naast het Apple besturingssysteem te installeren.
Wat ik doe op mijn laptop
- Photoshop cs5 (cs6 als die uit zou komen)
- After effects cs5 (cs6 als die uit zou komen)
- Andere programma's van adobe cs5 pakket.
- 3Ds max
- Office pakket
- Call of duty 4
- xfire
- msn

Dus wat is beste keuze alles heeft zijn voor en nadelen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Bootcamp maakt het mogelijk om Windows te draaien op een Mac... en voor zover ik weet zijn al jouw gevraagde applicaties beschikbaar voor Mac OS X, behalve xFire.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de MacBook voor persoonlijk gebruik, en voor school zou je evt. Bootcamp met Windows kunnen installeren.
 
Hoi,

Geen goede vergelijking eigenlijk, want je kiest voor Apple of je kiest voor Windows.
Als je naar tevredenheid werkt onder Windows zou ik het advies van je opleiding opvolgen.
Een aantal programma's waarmee je wilt werken zijn wel erg Wiindows-georiënteerd ..... de kosten binnen Mac en de Mac zelf ... altijd meer geld kwijt.
 
@ VanVeelen:

Daar ben ik het niet mee eens. Apple maakt het namelijk mogelijk om Windows op een Mac te installeren, en dan kun je eigenlijk probleemloos met beide OS'en werken.
Als hijzelf de MacBook verkiest, zou ik hem aanraden om de MacBook te nemen.
 
waarom zoveel geld betalen voor een mooi uiterlijk van een laptop? kwa inhoud(specs) kan je beter krijgen als je een gewone laptop koopt.voor zelfde geld.
 
Ja, zo ver ik weet is alleen 3ds max niet voor mac wat ik ga doen op school.
Xfire is wel vervanger voor ifire

@coolkil Dat is net waar je meer voor uit wil geven. En er zijn niet vele 13 inch voor veel minder
 
Laatst bewerkt:
Tja het is wat.
Ik ga toch eens kijken of ik OSx op een laptop kan krijgen, want ik wil een MAC ....... :p

@Nilscollection, waar ben je het nou eigenlijk niet mee eens ..... dat het 'handig' is om met twee besturingssystemen te moeten werken in plaats van één ..... ?
 
Laatst bewerkt:
Op een Apple-computer is met de standaard bijgeleverde software ook Windows naast het Apple besturingssysteem te installeren.

Lijkt me toch dat je Windows meer nodig hebt anders zou school dit er niet bij zetten. Ik zou gewoon voor Windows gaan.

Nog 1 ding ga je een grafische opleiding doen? Dan zou ik geen 13" kopen dat lijkt misschien makkelijk en leuk maar als je moet
photoshoppen op een klein scherm dan is dat niet zo fijn als een 17"(Zoals ik heb)
 
17 inch om elke dag mee te nemen wordt het echt niet.
Thuis wil ik wel er groot scherm naast.
 
Nee, mij lijkt het gewoon te groot. Vind 15 inch eigenlijk al te groot maar macbook pro 15 inch is ook weer duur
 
@ VanVeelen:

Ik ben het er niet mee eens dat het geen goede vergelijking is... met een Mac kun je Mac OS en Windows perfect combineren, vind ik.
Daarom dat ik zou gaan voor de MacBook Pro. Privé kun je Mac OS gebruiken, en voor school gebruik je Windows.
Dan zijn je privébestanden en je schoolbestanden sowieso al mooi gescheiden, maar dat hoeft natuurlijk niet persé.

@ RV94:

Op de website van 3DS Max staat dat je 3DS Max inderdaad op een Bootcamp Windowspartitie moet installeren... nu lijkt mij dat in combinatie met bovenstaand voorstel geen slecht idee.
 
Het is waarschijnlijkheid maar 1 programma voor windows en ik weet zelf niet hoe vaak ik dat moet gebruiken. Met een ssd reboot ik snel naar ander bestuurings systeem. Is in osx windows draaien gene optie? of is 3d s max daar te zwaar voor?
 
Dat is precies wat ik zeg - Bootcamp is een programma uitgegeven door Apple om Windows op Intel-based Macs te kunnen draaien.
Op de website van 3DS Max staat dat dit programma op Macs gebruikt kan worden m.b.v. Bootcamp (dus Windows als secundair OS te installeren).
 
Ja, maar bootcamp is naast mac osx en je hebt ook virtual box dat is in mac osx. Daar kan ik dan 3d s max in instaleren. Gaat dit snel werken?

Ik twijfel nog steeds tussen de macbook pro 13 i5 2,3(+ssd) en de macbook pro 15 i7 2.0(+hier hoge resolutie en ssd)

Macbook pro 13 i5 2,3(+ssd)

Voordeel:
- kleiner
- lichter
- goedkoper

Nadeel:
- Langzame videokaart
- Langzame Processor
- Lagere resolutie

Macbook pro 15 i7 2.0(+hier hoge resolutie en ssd)

Voordeel:
- Krachtigere videokaart
- Krachtigere Processor
- Hoge resolutie

Nadeel:
- Zwaarder
- Groter
- Duurder

Het prijs verschil is €700,- dat is toch wel veel geld.
Zou ik met mijn eisen:
- Photoshop cs5 (cs6 als die uit zou komen)
- After effects cs5 (cs6 als die uit zou komen)
- Andere programma's van adobe cs5 pakket.
- 3Ds max
- Office pakket
- Call of duty 4
- xfire
- msn
Deze programma's kunnen draaien en me niet kunnen ergere aan de lagere resolutie?
Ik heb nu een resolutie van scherm 1 1920 x 1080 scherm 2 1680 x 1050 dit is wel een pc. Als apple me bevalt wil ik zelfs mijn pc gaan verkopen en dan een 27 inch cinema display kopen. Voor thuis heb ik dan wel groot scherm maar voor op school nog niet.
 
Bij Virtualbox draai je dus 2 OS'en tegelijkertijd, wat inhoudt dat je van je 4GB RAM een deel aan Windows moet geven. Je kunt dus niet alle 4GB gebruiken, wat met Bootcamp wel het geval is. Ik denk niet dat 3DS Max dan goed gaat draaien.

EDIT: over die programma's: ik denk niet dat je met de Adobe-producten problemen gaat hebben, maar Office zal een beetje wennen worden aangezien deze het scherm op een heel andere manier gebruikt als een Windows (lees: kleinere pagina's) zoals je in de screenshot kunt zien.

afbeelding1f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dan mijn geheugen uitbreid naar 8GB voor 80 euro?
 
Dat zou dan geen probleem zijn, denk ik. Maar alsnog: de uitgevers van 3DS Max raden Bootcamp aan... ik weet niet hoe het zit met VirtualBox.
 
Oke, Dit is toch pas na de keuze van mijn macbook een probleem, kan je me advies geven of ik de 13 of 15 inch zou nemen?
 
Ik denk dat je beter voor de 15" kunt gaan, wat betreft Photoshop en eventueel Office for Mac. Office for Mac heeft namelijk een interface die veel ruimte inneemt en ook bij Photoshoppen is een groter scherm handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan