• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

machines tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet even boodschappen gaan doen met de vrouw.

Op je vraag over de formule, daar kan ik zo snel geen antwoord op geven.
Kan namelijk niet ontdekken waar het in zit.

oki, no problemo :) vrouw gaat nog altijd voor ;)

ik blijf zoeken en wie weet vind ik het niet :)

alvast bedankt!

als je andere voorstellen hebt mag je die altijd geven hoor :)

=SOMPRODUCT(($C$2:$C$500>=$I7)*($D$2:$D$500>=$I7)*($B$2:$B$500=L$1))

zou dit beter zijn?

Ik heb ook een kleine aanpassing gedaan zodat de Nettowerkdagen(geen rekening houdend met fesst- en vakantiedagen) automatisch in het Formulier komt.

Bijlagen

hey cobbe,

tof dat je meedenkt met me :) de nettowerkdagen verschijnen netjes in het tekstvak!
kan je mss es kijken naar de formules van somproduct? die lijkt me nog niet helemaal wat het is... snap je de bedoeling van mijn opzet?
ik zou dus moeten zien hoeveel machines er op een bepaalde dag bezet zijn voor de projecten die lopende zijn...
de ene keer heb ik het gevoel dat het goed zit, dan weer niet... man man
maar met de netto werkdagen kan ik voort :)

Is dit een verbetering? Heb enkele verborgen kolommen toegevoegd omdat met datums werken soms erg moeilijk ligt kan je ze soms beter herleiden tot een getalsformatie zoals Excel ze zelf gebruikt.

PS Sorry, bestand door de Bpost verloren gedaan.:p

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik zie geen bestand :) opnieuw :)

update: ik zie het wel :) wist niet dat Bpost ook op zaterdag werkte in zo'n weer :)

nu ziet het er goed uit :) de dagen in september worden ook ingevuld met de machines die die dag gebruikt worden.

in feite moet het mogelijk zijn om dit in een kalender te gooien, niet?

is super dat mensen elkaar kunnen helpen op dit gebied!

Laatst bewerkt:
de formule lijkt nu perfect te werken! bedankt daarvoor. alleen snap ik nie goed waarom excel soms problemen heeft met datumnotaties en dergelijke :) of ik met excel :)

ga nu de layout van de commandbuttons wat aanpassen zodat er minder moet geklikt worden :)

een jaarkalenderoverzicht maken met de machines is te ver gezocht zeker??? :)

mss een volgende vraagje: hoe bepaal ik dat bij het ingeven van de datums, de datum op vandaag staat in de vbacode?

Om de kalender up to date te houden gebruik je deze achter de beide userforms(eind en begin)

Code:
Private Sub UserForm_Activate()
       Calendar1.Value = Date
End Sub

Wat de bedoeling is van die jaarkalender snap ik niet echt.

ik probeer de code eens... plak ik deze volledig? of enkel calender1.value =date?

jaarkalender... mss is het idd niet wat ik zoek... ik heb nu daar rechts op mijn werkblad het overzicht van het aantal machines, maar kvroeg me af of ik op de één of andere manier dit in een properder overzicht kan plaatsen? bv met werkdagen zichtbaar (zodat men ziet dat er bv in weekend ook bezetting is)... ik ben maar aan het proberen om het zo duidelijk mogelijk te krijgen...

of bestaat er een mogelijkheid om in de userform rechtstreeks te zien hoeveel machines er bezet zijn van de geselecteerde machine in listbox2?

weer een stapje verder :)

idee :): eigenlijk zou ik zoveel mogelijk willen zien in mijn userform :) en door een klik op een knop moet dit ingevoerd worden in de lijst :)
moeilijk? :)

mss een volgende stap proberen... als er iemand een sollas kiest, kan ik dan op de één of andere manier in een textbox te zien krijgen hoeveel solassen er reeds bezet zijn voor de gekozen periode? dus eigenlijk wil ik een bepaalde range zien in de userform...
de datums zouden wel terug van vandaag() tot vandaag()+21 zijn...

ben benieuwd... ik ben ondertussen aant proberen :)

Private Sub UserForm_Initialize()
With ListBox2
.Clear
.AddItem "sollas"
.AddItem "metaaldetector"
.AddItem "sealer"
With ListBox1
.Clear
.AddItem "david"
.AddItem "gunther"
.AddItem "karel"
.AddItem "guust"
With TextBox4
TextBox4.Value = "sollar"
With TextBox5
TextBox5.Value = "metaaldetector"
With TextBox6
TextBox6.Value = "sealer"
With TextBox7
TextBox7.Value = "Blad1.Range(L2)"
End With
End With
End With
End With
End With
End With
End Sub

dit is de opzet waar ik al geraakt ben...
enkel textbox7 zou het bereik van L2 tot O22 moeten tonen, en dat lukt niet...
als ik de userform aanklik dan komt in textbox7 Blad1.Range(L2) te staan ipv de gegevens uit het werkblad...
ik doe dus iets verkeerd :)

Maak vanTextbox7 een comboboxom een lijst van waarden te tonen.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
str01 = "david|gunther|karel|guust"
With ListBox1
    .Clear
    .List = Application.Transpose(Split(str01, "|"))
End With
str02 = "sollas|metaaldetector|sealer"
With ListBox2
    .Clear
    .List = Application.Transpose(Split(str02, "|"))
End With
TextBox4.Value = "sollar"
TextBox5.Value = "metaaldetector"
TextBox6.Value = "sealer"
str03 = Blad1.Range("L2:L22")
ComboBox1.List = str03
End Sub

hoe kan ik de range blijven zien in de combobox? dus dat er niet moet in geklikt worden...

zelf gevonden denk ik een listbox te maken... is dit ook een goeie manier?

Laatst bewerkt:
is me gelukt om de range van bv kolom M ook zichtbaar te maken, maar ik zie nu dat hij deze pas refresht als ik de userform sluit en weer open...
kan ik er voor zorgen dat dit direct na invoer gebeurt? dus dat ik terwijl ik in userform bezig ben, de getallen zie veranderen?

vorige vraag is een antwoord geworden door een commandbutton te maken...
als er toch nog een eenvoudiger oplossing is mag je die altijd laten weten, ik leer graag bij :)

heb de commandbutton geintegreerd in de commandbutton van invoeren, en nu doet hij het direct... zoals ik het wil :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan