Hoi,
Ik heb een vraagje mbt Excel 2010. Ben echt totaal niet handig hiermee, dus kan een behoorlijk domme vraag zijn:
Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om met behulp van een macro in Excel automatisch PDF'jes te maken met daarnaast ook nog voor ieder pdfje een aparte bestandsnaam wat ik uit een van de cellen haal (met daarachter een formule). Ik krijg het niet voor elkaar dit op te slaan en als naam van het document te pasten. Dus dat ik uit een specifieke cel een ctrl+c doe en vervolgens in het printscherm (maar ipv printen adobe pdf dan als output) dit weer kopieer.
Ik wil er ook meteen een loop inbouwen, dus dat ik ongeveer 700 pdfjes maak en dat ie steeds automatisch een bestand hoger gaat "printen" (zijn genummerd 1 t/m 700 in een ander tabblad).
Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
Ik heb een vraagje mbt Excel 2010. Ben echt totaal niet handig hiermee, dus kan een behoorlijk domme vraag zijn:
Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om met behulp van een macro in Excel automatisch PDF'jes te maken met daarnaast ook nog voor ieder pdfje een aparte bestandsnaam wat ik uit een van de cellen haal (met daarachter een formule). Ik krijg het niet voor elkaar dit op te slaan en als naam van het document te pasten. Dus dat ik uit een specifieke cel een ctrl+c doe en vervolgens in het printscherm (maar ipv printen adobe pdf dan als output) dit weer kopieer.
Ik wil er ook meteen een loop inbouwen, dus dat ik ongeveer 700 pdfjes maak en dat ie steeds automatisch een bestand hoger gaat "printen" (zijn genummerd 1 t/m 700 in een ander tabblad).
Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.