Simonacampo
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 mrt 2015
Beste,
Voor een factuur template wil ik graag dat ik het bedrag exclusief btw kan invullen en deze automatisch ook het inclusief bedrag berekent, maar ook als ik een bedrag inclusief btw invul deze het bedrag exclusief btw berekent. Op zich ging dit deel goed, maar nu blijkt dat als je eenmaal een bedrag hebt ingevuld een soort van paradox ontstaat als deze weer verwijderd wordt, waardoor het script vastloopt. De individuele cellen leeg maken zorgt er voor dat het bedrag 0 verspringt en dus blijft staan, meerdere cellen tegelijk zorgt dus voor deze fatale error die het script doet stoppen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Bovendien zou ik graag willen dat als het btw bedrag wordt aangepast, het script opnieuw wordt uitgevoerd zodat de berekening meteen klopt en niet weer opnieuw het bedrag wordt ingevuld om deze te activeren.
Bekijk bijlage Template-factuur-helpmij.xlsm
Zouden jullie me kunnen helpen hiermee?
Simon
Voor een factuur template wil ik graag dat ik het bedrag exclusief btw kan invullen en deze automatisch ook het inclusief bedrag berekent, maar ook als ik een bedrag inclusief btw invul deze het bedrag exclusief btw berekent. Op zich ging dit deel goed, maar nu blijkt dat als je eenmaal een bedrag hebt ingevuld een soort van paradox ontstaat als deze weer verwijderd wordt, waardoor het script vastloopt. De individuele cellen leeg maken zorgt er voor dat het bedrag 0 verspringt en dus blijft staan, meerdere cellen tegelijk zorgt dus voor deze fatale error die het script doet stoppen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Bovendien zou ik graag willen dat als het btw bedrag wordt aangepast, het script opnieuw wordt uitgevoerd zodat de berekening meteen klopt en niet weer opnieuw het bedrag wordt ingevuld om deze te activeren.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim BC As Range, t As Range, v As Variant
Dim r As Long
Set t = Target
Set BC = Range("G19:G25, J19:J25")
If Intersect(t, BC) Is Nothing Then Exit Sub
Application.EnableEvents = False
r = t.Row
v = t.Value
If v = "" Then
Range("B" & r & ":C" & r).Value = ""
End If
If IsNumeric(v) Then
If Intersect(t, Range("J19:J25")) Is Nothing Then
t.Offset(0, 2).Value = v * (t.Offset(0, 1).Value)
t.Offset(0, 3).Value = v * (t.Offset(0, 1).Value + 1)
Else
t.Offset(0, -3).Value = v / (t.Offset(0, -2).Value + 1)
t.Offset(0, -1).Value = v - (v / (t.Offset(0, -2).Value + 1))
End If
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
Bekijk bijlage Template-factuur-helpmij.xlsm
Zouden jullie me kunnen helpen hiermee?
Simon