• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro Hulp tbv Valuta

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebman

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
82
Goededag allemaal,

Samen met Verhoog hier op de site is de bijgevoegde PID List ontstaan.
Ik ben enorm blij met het resultaat, doch zou ik 1 dingetje nog willen zien.
Volgens Verhoog moet dit bewerkstelligd worden met een Macro en daar was hij niet erg van op de hoogte. Hij stelde voor een nieuw topic aan te maken met de volgende vraag.

In de bijgevoegde sheet zie je in de tabbladen het vakje "In Opdracht"
Hierop kan via pulldown beantwoord worden met ja/nee/in behandeling
Alle Slagingspercentage bedragen telt hij op en laat dat weergeven in het tabel in het tabblad "samenvatting"
Nu zou ik graag willen zien dat hij bij het kiezen van "Ja" in de cel "In Opdracht" hij automatisch het offerte bedrag verwijderd uit de sheet.
Dus bij keuze Nee of In behandeling niet aan de bedragen komen maar bij keuze Ja het offertebedrag van betreffende klant verwijderen.

Is er iemand hier die mij hiermee kan helpen??

Alvast hartelijk dank
 

Bijlagen

  • PID List test 2.rar
    21,6 KB · Weergaven: 12
Even voor de duidelijkheid, het offertebedrag is wat in kolom K onder het €-teken staat?

Cotje
 
Even voor de duidelijkheid, het offertebedrag is wat in kolom K onder het €-teken staat?

Cotje

Ik twijfelde eventjes.
Maar idd als het bedrag in kolom K verdwijnt dan verdwijnt het bedrag in M ook (dit is bedrag na slagings%, deze wordt in samenvattig bij elkaar opgeteld)

Maar als het bedrag in K verdwijnt dan verdwijnt het bedrag in M ook en dus telt hij die ook in samenvatrting eraf, ofwel is het eindresultaat hetzelfde!

Snap je wat ik bedoel? ;)
 
denk het wel :D

hierbij mijn eerste ideetje..

heb het alleen nog toegepast op het werkblad zuidoost, bij het eerste kwartaal. Als het is wat je zoek kan ik het nog bij de andere werkbladen en kwartalen toepassen.

Vergeet niet als erom gevraagt wordt de macro's in te schakelen.
 

Bijlagen

  • PID List test 2.rar
    27,7 KB · Weergaven: 10
En je krijg bij het openen geen melding over beveiliging van macro's?
 
En je krijg bij het openen geen melding over beveiliging van macro's?


Ik heb hem weggesaved en nogmaals opnieuw opgestart en hij werkt nu wel!!!

En dit is precies de functie die ik zocht!!!!

Hij haalt bij ja het bedrag weg, dit verminderd hij ook in samenvatting en dat zocht ik!! :thumb::thumb::thumb:
 
Heb even excel 2000 geinstalleerd.

Als ik het document opent vraagt die of ik de macro's wil inschakelen, dan kies ik ja.
Als ik vervolgens bij G5 ja selecteer, dan wordt bij K1 de €150,- verwijderd...

Aanpassing:
Net te vroeg / te laat gereageerd :p
 
moet dit ook bij de overige kwartalen en op de andere werkbladen? Dan zet ik die er namelijk gelijk nog even bij voor je.
 
moet dit ook bij de overige kwartalen en op de andere werkbladen? Dan zet ik die er namelijk gelijk nog even bij voor je.


Als je dat wilt doen heel graag!
btw. de percentage mag ook verdwijnen in die regel.
Kortom alles wat in die regel in betreffende kwartaal staat mag weg.
 
Dan zou dit hem moeten zijn
 

Bijlagen

  • PID List test 2.rar
    28,8 KB · Weergaven: 13
Het is nu trouwens wel zo dat als je ergens Ja selecteer dat hij in ALLE kwartalen de bedragen verwijderd.
 
Het is nu trouwens wel zo dat als je ergens Ja selecteer dat hij in ALLE kwartalen de bedragen verwijderd.


Hij is helemaal :thumb::thumb:
In mijn situatie kan er per klant maar 1 bedrag staan in de 4 kwartalen en 2009
Dit zijn prognose's. staat er een bedrag in 1e kwartaal en ik krijg te horen dat een offerte misschien gaat vallen in november gaat dit bedrag over naar het 4e kwartaal etc.

Mag ik je hartelijk danken voor de getoonde moeite!!! :D
 
Graag gedaan, hou wel van een uitdaging ;)

Hoi Cotje,

Je hield toch van uitdagingen.
Ik heb nog een uitdaging voor je dan :D

Zou het mogelijk zijn de bedragen die verdwijnen dat die toch bij elkaar opgeteld worden
in het tabblad "samenvatting"?

Je krijgt dan in dat tabblad een kolom met het totaal van alle offertes die in opdracht zijn gegaan. snappie?

Ben erg benieuwd ;)
 
Ja, dat kan, maar..... :D

Het wordt dan misschien wel erg onoverzichtelijk. Je krijgt dan op het blad samenvatting ergens een totaal bedrag van alle offertes die geaccordeerd zijn. Alleen nergens meer een tabel / bron waar je dat totaalbedrag kan controleren. Misschien is het dan verstandiger om bij elk kwartaal een kolom toe te voegen waar alle bedragen automatisch in worden gezet (verplaatst) als een offerte geaccordeerd is. Zo is het toch nog te controleren achteraf waar dat immense totaalbedrag vandaan komt.

Vanavond heb ik helaas geen tijd om er naar te kijken, maar morgenavond heb ik alle tijd. Dus als jij nog even nadenkt over bovenstaand verhaal, dan hoor ik het morgen wel van je.

Cotje
 
Ja, dat kan, maar..... :D

Het wordt dan misschien wel erg onoverzichtelijk. Je krijgt dan op het blad samenvatting ergens een totaal bedrag van alle offertes die geaccordeerd zijn. Alleen nergens meer een tabel / bron waar je dat totaalbedrag kan controleren. Misschien is het dan verstandiger om bij elk kwartaal een kolom toe te voegen waar alle bedragen automatisch in worden gezet (verplaatst) als een offerte geaccordeerd is. Zo is het toch nog te controleren achteraf waar dat immense totaalbedrag vandaan komt.

Vanavond heb ik helaas geen tijd om er naar te kijken, maar morgenavond heb ik alle tijd. Dus als jij nog even nadenkt over bovenstaand verhaal, dan hoor ik het morgen wel van je.

Cotje

Ik zal er es diep over na gaan denken.
Spreek je morgen wel!!

Alvast bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan