Hallo,
Om een werkproces te optimaliseren, ben ik opzoek naar een macro waarmee automatisch geselecteerde cellen naar een ander tabblad worden gekopieerd als cel G ja is.
Momenteel gebruik ik een Macro die de gehele regel kopieer echter vertroebeld hiermee het overzicht ik heb deze geprobeerd aan te passen maar mij ontbreekt het nog aan voldoende kennis op dit op te lossen.
In een module heb ik de volgende code:
OP het tabblad 1 heb ik de volgende code:
Ik heb een voorbeeldje gemaakt met wat mijn bedoeling is.
Op blad 1, staat een reeks A tot G wanneer G Ja is word en in cel H een datum geplaatst.
In kolom G kan ja of nee geselecteerd worden, als er ja word geselecteerd, is de bedoeling dat van de zelfde regel cel A,B, F en G naar tabblad 2 op de eerst volgende lege regel word gekopieerd.
Maar dan dan in de volgende cellen:
A = A
B = B
F = C
G = D
En in cel E op tabblad 2 automatisch een datum komt te staan.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan bewerkstelligen?
Om een werkproces te optimaliseren, ben ik opzoek naar een macro waarmee automatisch geselecteerde cellen naar een ander tabblad worden gekopieerd als cel G ja is.
Momenteel gebruik ik een Macro die de gehele regel kopieer echter vertroebeld hiermee het overzicht ik heb deze geprobeerd aan te passen maar mij ontbreekt het nog aan voldoende kennis op dit op te lossen.
In een module heb ik de volgende code:
Code:
Sub Overzetten()
ActiveCell.EntireRow.Copy Destination:=Sheets("blad2").[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
[A1].Select 'Ga naar cel A1
Sheets("blad2").Columns("A:G").AutoFit
MsgBox ("Taak is succesvol overgezet")
End Sub
OP het tabblad 1 heb ik de volgende code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column <> 8 Then Exit Sub
If Target.Value = "ja" Then
Target.Offset(0, 1).Value = Date
Call Overzetten
End If
End Sub
Ik heb een voorbeeldje gemaakt met wat mijn bedoeling is.
Op blad 1, staat een reeks A tot G wanneer G Ja is word en in cel H een datum geplaatst.
In kolom G kan ja of nee geselecteerd worden, als er ja word geselecteerd, is de bedoeling dat van de zelfde regel cel A,B, F en G naar tabblad 2 op de eerst volgende lege regel word gekopieerd.
Maar dan dan in de volgende cellen:
A = A
B = B
F = C
G = D
En in cel E op tabblad 2 automatisch een datum komt te staan.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan bewerkstelligen?