• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro op bepaalde tijd starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khalid23

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2015
Allen,

Kan iemand mij helpen.

Ik heb een macro gemaakt die op een bepaalde tijd automatisch wordt gestart. Helaas hij doet het niet.
Als ik de code wijzig naar (bijvoorbeeld) elke 5 minuten dan doet hij het wel. Tot en met 1 uur doet hij het wel maar langer dan dit helaas niet. Dus bijvoorbeeld bij elke 2 uur doet hij ook niet.

Code:
IntervalTime = Now + TimeSerial(0, 10, 0)
Application.OnTime earliesttime:=IntervalTime, procedure:=cRunProg, schedule:=True

Code:
Option Explicit

Public IntervalTime As Double
Public Const cRunProg = "ActionMacro"
Sub StartTimer()

If Weekday(Now, vbMonday) = 4 Then
        Application.OnTime TimeValue("17:00:00"), "ActionMacro"
   End If

End Sub
Sub StopTimer()

On Error Resume Next
    Application.OnTime earliesttime:=IntervalTime, procedure:=cRunProg, schedule:=False

End Sub
Sub ActionMacro()

Call Testy
    Call StartTimer

End Sub

Sub Testy()
 Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0).Value = "test"
End Sub

Sub Move_Cursor()

Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:02"), "Move_Cursor"

Application.SendKeys ("{left}")

End Sub

Daarnaast heb ik ook nog een vraagje betreft het automatisch starten van een macro wanneer een email ontvangen wordt in Outlook. Is dit mogelijk.

Bijlagen

Bedankt voor je bericht. Deze link heb ik ook eerder gebruikt.

Het probleem is al volgt:

Als de starttijd binnen 1 uur valt dan doet hij het maar als de starttijd buiten 1 uur valt dan doet hij het niet.

Gisteren heb ik een test gedaan:

- Om 13:00 uur heb ik de macrofile geopend en starttijd gewijzigd naar 14:00uur, daarna heb ik het bestand opgeslagen, afgesloten en weer geopend.
Resultaat: de macro heeft gedraaid.

- Om 15:00 uur heb ik de macrofile geopend en starttijd gewijzigd naar 06:00uur volgende dag, daarna heb ik het bestand opgeslagen, afgesloten en weer geopend.
Resultaat: de macro heeft niet gedraaid.

Daarnaast heb ik ook nog een vraagje betreft het automatisch starten van een macro wanneer een email ontvangen wordt in Outlook. Is dit mogelijk.

Dit soort dingen gaan tegenwoordig het makkelijkst met Power apps. Als je Power Automate hebt, kun je dit helemaal automatisch laten aansturen, met speels gemak.

Als je Excel afsluit worden ook alle appliction.x eigenschappen afgesloten.

we hebben helaas nog geen power automate desktop.

@snb: excel wordt niet gesloten....alleen sluiten als ik de tijd wijzig van de application.run, daarna open ik hem weer.

hopelijk dat iemand weet waarom het niet bij mij werkt. bij andere collega werkt het namelijk wel

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan