Allen,
Kan iemand mij helpen.
Ik heb een macro gemaakt die op een bepaalde tijd automatisch wordt gestart. Helaas hij doet het niet.
Als ik de code wijzig naar (bijvoorbeeld) elke 5 minuten dan doet hij het wel. Tot en met 1 uur doet hij het wel maar langer dan dit helaas niet. Dus bijvoorbeeld bij elke 2 uur doet hij ook niet.
Daarnaast heb ik ook nog een vraagje betreft het automatisch starten van een macro wanneer een email ontvangen wordt in Outlook. Is dit mogelijk.
Kan iemand mij helpen.
Ik heb een macro gemaakt die op een bepaalde tijd automatisch wordt gestart. Helaas hij doet het niet.
Als ik de code wijzig naar (bijvoorbeeld) elke 5 minuten dan doet hij het wel. Tot en met 1 uur doet hij het wel maar langer dan dit helaas niet. Dus bijvoorbeeld bij elke 2 uur doet hij ook niet.
Code:
IntervalTime = Now + TimeSerial(0, 10, 0)
Application.OnTime earliesttime:=IntervalTime, procedure:=cRunProg, schedule:=True
Code:
Option Explicit
Public IntervalTime As Double
Public Const cRunProg = "ActionMacro"
Sub StartTimer()
If Weekday(Now, vbMonday) = 4 Then
Application.OnTime TimeValue("17:00:00"), "ActionMacro"
End If
End Sub
Sub StopTimer()
On Error Resume Next
Application.OnTime earliesttime:=IntervalTime, procedure:=cRunProg, schedule:=False
End Sub
Sub ActionMacro()
Call Testy
Call StartTimer
End Sub
Sub Testy()
Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0).Value = "test"
End Sub
Sub Move_Cursor()
Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:02"), "Move_Cursor"
Application.SendKeys ("{left}")
End Sub
Daarnaast heb ik ook nog een vraagje betreft het automatisch starten van een macro wanneer een email ontvangen wordt in Outlook. Is dit mogelijk.