• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor data verplaatsen naar andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3000

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik ben op zoek naar een macro waarbij ik data uit tabblad 1, verplaats naar tabbladen met een specifieke naam.

In bijgaand voorbeeld Bekijk bijlage data verplaatsen naar andere tabbladen.xls heb ik op tabblad 1 de betreffende waarden geplaatst.
Op de andere 3 tabbladen staat de data die de macro moet plaatsen.

Kortom, afhankelijk van de naam van het betreffende tabblad dient de betreffende data op tabblad 1 gezocht te worden en geplaatst te worden op het betreffende tabblad.

Zorg ervoor dat je bladnamen hetzelfde zijn als de tekst in kolom A van Blad1.
Code:
Sub hsv()
Dim sh As Worksheet
application.screenupdating = false
For Each sh In Sheets
 If sh.Name <> "Blad1" Then
  With Sheets("Blad1")
    .Range("A6").CurrentRegion.AutoFilter 1, sh.Name, , , False
    .AutoFilter.Range.SpecialCells(12).Copy sh.Range("A6")
    .Range("A6").AutoFilter
  End With
    End If
  Next sh
End Sub

Laatst bewerkt:
Super bedankt HSV!
Mag ik vragen hoe je zo snel aan de code komt?
Is dat puur ervaring, heb je delen van de code liggen of heb je het ergens anders vandaan?
Het lukt me vaak om, met behulp van wat codes die ik na lang zoeken op internet of forums vind, een code te schrijven.

Deze is in elk geval weer opgelost. :thumb:

Graag gedaan.

Zo heb ik een verzameling van wat codes die ik op de één of ander manier weer aan elkaar brei (Veel onthoud-werk).
Soms kom je iets vreemds tegen die ik dan weer met behulp van de Help van VBA opzoek.
Deze was op ervaring, en schudde het uit de losse pols. ;)

@HSV,

Even getriggerd door jouw wijzigingstekst:
Laatst aangepast door HSV : Vandaag om 19:23 Reden: screenupdating er maar ingezet

Code:
application.ScreenUpdating = False
Ik snap dat je dit doet om het "geknipper" tussen de tabje te verbergen.

Moet deze aan het eind van de code niet weer op TRUE gezet worden. Of heeft dit verder geen consequenties?

Nee, is niet nodig.
Laat de code een keer lopen met 'screenupdating = false', en laat daarna de code nog een keer lopen zonder het stukje code.
Je zult zien dat het beeld weer flikkeringen vertoont bij de tweede.
Bewijs is dus dat de 'screenupdating automatisch weer op 'True' gaat. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan